קרב רב

בחירות לרב העיר בית שמש: אלו הרבנים שעשויים להתמודד

רבה של בית שמש, הגאון רבי שמעון ביטון, הגיע בשנה האחרונה לגיל פרישה ובעיר החלו להיערך לבחירת רב. לקראת הקמת הגוף הבוחר, אלו השמות שעשויים להתמודד על התפקיד (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב היוצא הגאון רבי שמעון ביטון (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

הגאון רבי שמעון ביטון פרש בשנה האחרונה מתפקידו כרבה של העיר בית שמש לאחר שהגיע לגיל הפרישה, מאז מכהן טכנית בתפקיד הרב שלמה בן עזרא. כעת נערכים בעיר לקראת אפשרות לבחירת רב עיר חדש.

בניגוד לערים אחרות, בבית שמש לא יתנהל מאבק בין הציבור החרדי לציבור הדתי לאומי, שכן לכולם ברור שיבחר רב חרדי. בנוסף, ראש העיר משה אבוטבול מבקש למנות רב ספרדי שיהיה מוסכם על הרב היוצא הגר"ש ביטון.

בימים אלו פועלים גורמים שונים בעיר במשרד הדתות בכדי להקים את הגוף הבוחר שיבחר את רב העיר החדש.

הרב ינון רביב (צילום: יוטיוב - יוסף דניאל)

במקביל לעבודה על הקמת הגוף הבוחר גורמים רבנים שונים החלו להפעיל לחצים בכדי להיבחר לתפקיד או בכדי שמקורב אליהם יבחר. ובינתיים, אחד השמות שהיה נראה כי יבחר ללא בעיות - הגאון רבי אלחנן פרץ, הודיע כי אין בכוונתו להתמודד על התפקיד.

הרבנים שכן מבקשים להתמודד כעת זה הגאונים הרב ינון רביב והרב ברק כהן. הרב רביב זוכה בשלב זה לתמיכה מסוימת של ראש העיר, אך זה מדגיש כי הוא עדיין לא מודיע במי יתמוך בסוף המירוץ.

טרם החליט. הרב דוד בניזרי (ארכיון כיכר השבת)

שם נוסף שוקל להתמודד הוא הרב דוד בניזרי. אחיו של השר לשעבר שלמה בניזרי. דמות מוכרת בעיר בית שמש. אך הוא טרם קיבל החלטה סופית האם להתמודד כשהערכה היא שיבחר שלא להיכנס למערכת הבחירות.

"זה לא מהלך שיסתיים עוד חודש או חודשיים", מדגיש גורם המעורה בהרכבת גוף הבוחר: "זה הליך שיכול להימשך חצי שנה - במקרה הטוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר