לא שקט בטבריה

תלמוד התורה של הרב דב קוק בסכנת סגירה

אם לא ימצא מקום מסודר לשנת הלימודים הקרובה, תלמוד תורה "חמדת התורה" בראשות המקובל הרב קוק הודיע כי ייתכן והת"ת ייסגר והתלמידים יצטרכו לחפש מקום לימודים מחוץ לעיר (חרדים)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

שוב טבריה החרדית סוערת: האם ת"ת "חמדת התורה" בראשותו של המקובל הרב דב קוק המונה כ-160 תלמידים ייסגר? הסיפור החל כאשר המבנה של הת"ת נרכש מידי העירייה על ידי יזם, בכדי לבנות בניין דירות והנהלת הת"ת, לדבריה, קיבלה הבטחה מהעירייה שידאגו להם למבנה חלופי.

הפתרון הראשוני שהוצע לתלמוד התורה היה לקבל חלק מבית הספר ארליך, בית ספר חילוני, שמבנהו יחולק לשניים עקב מיעוט תלמידים חילונים במקום. כצפוי, הורי התלמידים בבית הספר ארליך הפגינו כנגד היוזמה והקימו וועד מאבק שהביא להתקפלות העירייה.

כעת הוצע לתלמוד התורה מבנה קטן והרוס שבכדי להכשיר אותו עבור התלמידים ייקח חצי שנה לפחות מה שמטיל בספק את תחילת שנת הלימודים בעוד פחות מחודשיים.

המקובל הרב דב קוק שעומד בראשות התלמוד תורה הודיע אמש (שלישי) לתלמידיו כי ככל הנראה תלמוד התורה ייסגר. "לא נראה לי שאפשר לסמוך על המצב כרגע. נראה שחסר מקומות לתת לנו לת"ת וכרגע טבריה לא יכולה לספק את הצרכים לת"ת. בינתיים אני מציע למצוא מקום מחוץ לטבריה ובעז"ה נזכה להגדיל תורה ולהאדירה", אמר הרב.

הרב רפאל קוק, המנהל הרוחני של הת"ת, ומר ל"כיכר השבת" כי הם עומדים מול גוף שמתנהל בצורה לא יעילה. "אנו מתקשים לעבוד כך. שום דבר לא סגור, גם לאחר שסוגרים את הדברים. הדברים לא ריאליים בשטח ולא מיושמים לכן הת"ת בסכנה אמיתית".

"הרב מתפלל שעות למען הת'"ת ואני מקווה שבסופו של דבר העיריה תכבד את הרב ותנהג בו בכבוד הראוי ותיתן מבנה מתאים בלי קיפוח ואפליה", אומר הרב רפאל קוק.

"כיכר השבת" שוחח גם עם מנהל הת"ת, הרב גיל נחמני, שנשמע כעוס מאוד על זה שהוליכו אותו שולל. "ביום חמישי האחרון, ט' בתמוז התשע"ו, התכנסה ועדה מיוחדת למציאת מבנה לת"ת חמדת התורה טבריה ברשות הרב קוק שליט"א ביוזמת ראשי עיריית טבריה", הוא מספר ל"כיכר השבת".

"בוועדה נכחו ראש עיריית טבריה ונציגים בכירים מטעם משרד החינוך, ביניהם הגב' אורנה שמחון מנהלת מחוז צפון. הגב' אורנה שמחון התנגדה להקצאת האגף שבארליך וכן להקצאת המבנה של ביה"ס לקידום נוער שמול מלון אסטוריה. ולכן לטענתה, נאלץ להתפשר ולהידחק לבניין מי רקת ברחוב אוהל יעקוב 18 שישופץ ויוכשר עד לפתיחת שנת הלימודים תשע"ז - בתוך חודש וחצי".

"אנו סבורים שדבר זה כמעט ואינו מעשי, שכן עיריית טבריה צריכה קודם השיפוצים למצוא פתרון ולהעביר את המשרדים הקיימים שם, ואחר כך להוציא מכרז כחוק לקבלן השיפוצים. רק השלבים המקדימים לשיפוץ עצמו עלולים לארוך מספר חודשים ואנו לא שקטים ומרגישים חוסר וודאות באשר לפתיחת שנת הלימודים הקרובה כשאר בתי הספר ב-א' אלול תשע"ו", אומר הרב נחמני.

"בנוסף, במבנה שבתאגיד המים 'מי רקת' יש חצר של 150 מ"ר בלבד ועוד חצר של 100 מ"ר שתוכשר בתוכנית השיפוצים המיועדת. כלומר 250 מ"ר בלבד עבור כ-160 תלמידים - תנאים לא סבירים ולא ראויים שנכפו עלינו כאמור", מלין הרב נחמני.

לדבריו, למרות חוסר שביעות הרצון מהמקום הם ייקחו אותו, "בהמלצת הרב, וכדי להימנע ממחלוקות ושנאת חינם, הסכמנו לקבל את מבנה תאגיד המים. נכון לעכשיו, טרם התחילו לפנות שם את המשרדים וטרם יצא מכרז, כך שלא נראה שהמבנה יוכשר עד לתחילת שנת הלימודים וכנראה שלראש העיר שיוצא לנופש בחו"ל לשבועיים יש תכניות אחרות".

כאמור, הרב דב קוק שמודאג מהתנהלות העירייה, קרא אתמול להורים למצוא מסגרות אחרות מחוץ לעיר טבריה מה שבעצם יכול להביא לסגירתו הסופית של תלמוד התורה.

מעריית טבריה נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "לאחר תהליך ארוך ואחרי סיורים ארוכים, ככל הנראה התלמוד תורה יקבל את מבני מי רקת תאגיד המים ויותאם על פי הדרישות של משרד החינוך ושל התלמוד תורה".

הרב גיל נחמני שהתייחס לתגובת העירייה אמר "שוחחתי שוב עם ראש העיר שהבטיח לסיים את כל השיפוצים וההתאמות לפי דרישת משרד החינוך עד לפתיחת שנת הלימודים ולא יאוחר מזה, כיוון שהבהרתי לו שעלינו לפנות את המבנה עד ה-15.8.16. ראש העיר התחייב שיעשה כך - כולי תקווה שאכן כך יהיה, אחרת ניוותר ללא קורת גג. קיבלתי גם את התמיכה מכל וועדי ההורים בטבריה מכל הזרמים, שינקטו צעדים משמעותיים במקרה והמבנה לא יהיה מוכן בזמן כפי שהובטח לנו. נקווה שלא נצטרך לכך ונוכל להשתכן במבנה עד פתיחת שנת הלימודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר