סערת המשורר הפלסטיני

שר הביטחון הזמין את מפקד גל"צ לבירור: "עניין חמור"

שר הביטחון אביגדור ליברמן, הזמין את מפקד גל"צ ירון דקל לשיחת בירור בשל שידור שירו של המשורר הפלסטיני כ"טקסט מכונן". ליברמן: "ליקוי מאורות, לא ניתן לעבור על כך לסדר היום" (ברנז'ה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, זימן לבירור את מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, בעקבות התוכנית ששודרה אמש (שלישי) בתחנה על המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש כחלק מסדרת תכניות על "טקסט ישראלי מכונן" במסגרת האוניברסיטה המשודרת.

השר ליברמן אמר כי "על פניו נראה שמדובר בעניין חמור שבו מי שכתב טקסטים נגד הציונות שמשמשים עד היום דלק לפעולות טרור נגד מדינת ישראל - זוכה שהתחנה הצבאית תכלול אותו ואת יצירותיו כחלק מטקסטים מכוננים של החברה הישראלית יחד עם 'ירושלים של זהב' ו'מגש הכסף'. ברור מאליו שזה דבר שמהווה ליקוי מאורות, ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום". בגלי צה"ל סירבו להגיב לביקורת החריפה.

גם שרת התרבות, מירי רגב מתחה ביקורת על השידור שהתמקד בשירו של דרוויש "תעודת זהות" שם הוא כותב "אם אהיה לרעב, בשרו של הכובש יהיה לי למאכל": "גל"צ ירדה מהפסים. תחנה ציבורית במשרד הביטחון לא יכולה להרשות לעצמה להעצים ולפאר את הנרטיב האנטי-ישראלי. מחמוד דרוויש איננו ישראלי, הטקסטים שלו אינם ישראליים ומהותו התנגדות לערכים המרכזיים של החברה בישראל".

גל"צ נמצאת כבר תקופה ארוכה בביקורת משמעותית בשל היותה תחנה שממומנת על ידי צה"ל – גוף המשתייך למדינה. כחלק מהניסיון להתנער מהביקורת מונו גם שדרנים מהצד הימני הפוליטי כאראל סג"ל על מנת להוכיח על איזון דעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר