תיירות המנהרות

האטרקציה לחופש הגדול: מנהרת חמאס בעזה. צפו

די מפתיע כשזה מגיע מהזרוע הצבאית של חמאס, גוף חשאי וממודר: הוא יצא ב'קול קורא' לתושבים - בואו לתייר במנהרות שחפרנו נגד ישראל בצוק איתן. הילדים נענו ונהנו • צפו בסרטון (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סרטון החמאס (צילום: חמאס, מתוך ynet)

בימים אלו, בהם מצוינים שנתיים לפרוץ מבצע צוק איתן, מנסה חמאס בכל צורה שהיא לשפר את תדמיתו מול הציבור הפלסטיני ברצועת עזה. הזרוע הצבאית של הארגון, עז א-דין אל-קאסם, פתחה תערוכה מיוחדת שבה מוצגים כלי נשק שונים ששימשו את פעיליה במהלך המבצע.

רגע השיא בתערוכה, היא כניסה למנהרה צבאית - אמיתית לכל דבר וענין - בשכונת סג'עייה, שנמצאת בחלקה המזרחי של העיר עזה, לא רחוק מגדר הגבול עם ישראל.

זוהי הפעם הראשונה בה החמאס פותח לציבור הרחב מנהרה בתור אטרקציה תיירותית, מאחר ופרויקט המנהרות שלו מנוהל בסודיות ומידור מוחלטים. בתערוכה מוצגים, בין היתר, כלי הנשק ששימשו את חוליית חמאס אשר חדרה לישראל סמוך לקיבוץ ניר עם והרגה ארבעה חיילי צה"ל.

סרטון שהופץ ברצועה מראה קבוצת ילדים נכנסת לסיור בתוך המנהרה, שקושטה בין היתר בפוסטרים של בכירים בזרוע הצבאית של הארגון, והילדים שהצטלמו בתוך האטרקציה טיילו לאורכה. מצפייה בסרטון עולה, כי המנהרה אינה עמוקה במיוחד ומדובר במנהרה הגנתית, כלומר, כזו שנועדה לניוד כוחות בתוך הרצועה ולמארבים בזמן לחימה מול צה"ל. המנהרה אף מרושתת בחשמל ובתאורה.

הארגון קרא לתושבי הרצועה ולעיתונאים להגיע לתערוכה, אותה הוא פתח ללא תשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר