ח"כ אמיר אוחנה: למה נכנעים לאיומים של ליצמן?

אמיר אוחנה מהליכוד, הודיע על הפסקת פעילותו - באופן זמני - כחלק מהקואליציה, כתגובה לקבלת עמדת המפלגות החרדיות שמנעו הצבעה על חוק שלו. ליצמן: לא איימתי בפירוק קואליציה (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ח"כ אוחנה (צילום: יונתן סינדל, פלאש 9)

חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד, הודיע לפני זמן קצר (רביעי) לח"כ דוד ביטן, יו"ר הקואליציה, על החלטתו שלא להצביע עם הקואליציה, כתגובה להחלטה להוריד מסדר היום את החוק שלו להחמרת הענישה על פשעי שנאה.

"אל תספור אותי עם קולות הקואליציה", אמר לו אוחנה, "זה יום עצוב לקואליציה ויום עצוב לכנסת. היום תוכננה לעלות להצבעה במליאה הצעת חוק נגד פשעי שנאה, כשלפני שנה בדיוק נרצחה שירה בנקי בפשע שנאה. הצעת החוק שלי ביקשה להוסיף גם תקיפות מסוג זה לרשימת הנסיבות המחמירות בחוק העונשין. זהו חוק שבא למנוע שפיכות דמים ואלימות, דבר שאין יהודי ממנו - ודווקא השר הכל כך פופולארי בציבור הישראלי, יעקב ליצמן, חרד ממנו".

אוחנה הוסיף ואמר, כי "באופן אלים החליט הבוקר יו"ר הקואליציה, להוריד את הצעת החוק מסדר היום ובכך להיכנע לבריונות. יו"ר הקואליציה, ולא בפעם הראשונה פועל נגד תנועת הליכוד ונגד ערכי הליכוד ובדרך הליכוד, תוך שהוא נסוג מפני כל איום על פירוק הקואליציה", כשהוא מכוון ללחץ שהפעילו הסיעות החרדיות לא להצביע על חוק זה שלא עבר את התהליך הצקובל של אישור על ידי וועדת השרים לחקיקה.

שר הבריאות יעקב ליצמן, מצידו, הכחיש ל"כיכר השבת" את הטענה כי הוא איים בפירוק הקואליציה אם יועלה החוק: "לא איימתי, רק דרשתי, ודרישתי התקבלה בהבנה", מוסר ליצמן את גרסתו.

יו״ר הקואליציה לא נותר חייב והגיב: ״אמיר אוחנה התבלבל מעט. זהו תפקידי כיו״ר הקואליציה לשקול שיקולים קואליציוניים בהליכי חקיקה. האלטרנטיבה שהייתה קיימת היתה בין להוריד את הצעת החוק מסדר היום ובין להפיל אותה בהצבעת נגד. העובדה שהסרתי אותה מסדר היום ולא העליתי אותה כדי שתיפול בהצבעה - מסייעת לנושא ולא להיפך, שכן כעת יוכל אוחנה לנסות לשכנע את מרכיבי הקואליציה במקום שהיה נכשל במליאה היום, וכך היה מסתיים העניין".

"לא מכובד וראוי שחבר סיעת הליכוד תוקף בחריפות וללא סיבה את חבר סיעתו שעושה את עבודתו נאמנה״, תקף ביטן בחזרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר