מעייני הישועה: נאמנים חדשים להצלת חיים

היום נערך אירוע הרשמה חגיגי במרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק לתוכנית נאמני חיים של מד"א. כ-200 רופאים ואחיות הצטרפו לפרויקט מציל החיים המאפשר באמצעות אפליקציה מיוחדת של מד"א להזניק אותם לכל מקרה בו נדרשת פעולת החייאה בסיסית במצבים של אובדן הכרה ודום לב המתרחשים במרחק של דקות בודדות מנאמן החיים (בריאות, שיווקי)

מימין: הרב שלמה רוטשילד, פרופ' מוטי רביד, מנהל מרחב דן במד"א וסמנכ"ל מבצעים במד"א (צילום: דוברות מד"א)

באירוע הרשמה החגיגי שנערך היום הוזמנו כל הצוותים בבית החולים להצטרף למאגר מצילי החיים, בעמדות הרשמה שהוקמו על ידי נציגי מד"א, בנוכחות סמנכ"ל המבצעים במד"א גיל מושקוביץ ומנהל מרחב דם במד"א איציק בן-אהרון. בכך, הידע המקצועי ונסיונם של הצוותים יהיה לעזר רב בעת אירועי אמת בכל מקום שהוא גם מחוץ לכותלי בית החולים.

בין המצטרפים החדשים לפרויקט 'נאמן חיים' של מד"א היו גם מנכ"ל בביה"ח מעייני הישועה הרב שלמה רוטשילד והמנהל הרפואי בביה"ח פרופ' מוטי רביד.

הרעיון העומד בבסיס המיזם הענק והחדשני - שזכה לשם "נאמני חיים" - הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדם לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו. אולם, במטרה לצמצם עוד יותר את זמן ההגעה לחולה שלקה בדם לב ולהעמידו על הזמן הקצר ביותר, הוחלט לגייס לטובת הפרוייקט כל אזרח שמעוניין בכך שהינו מעל גיל 18 והוא בעל הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה.

מערכת איתור מיוחדת של מד"א הפועלת באמצעות יישומון (אפליקציה) תאתר את כל נאמני החיים שנמצאים במרחק של דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד"א על חולה שנזקק להחייאה ותזניק אותם למקום במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה טלפונית הניתנת על ידי החובשים והפאראמדיקים במוקדי מד"א – זאת עד להגעת איש צוות של מד"א למקום האירוע.

מנכ"ל ביה"ח מעייני הישועה, הרב שלמה רוטשילד, אמר: "הרעיון התפשט בכל הארץ וגם אנחנו שמחים שיש לנו את החלק הקטן בסיפור הגדול הזה שמציל חיים".

איציק בן אהרון, מנהל המרחב דן במד"א הוסיף: "זה המשך של העשייה הרפואית וכוח מכפיל מציל חיים ויש הוכחות לכך בשטח. אנחנו עדים לשיתוף פעולה מלא. אנחנו לא הרבה בעולם ואנחנו צריכים לשמור אחד על השני, דרך 'נאמני חיים' אנו מצליחים לעשות זאת".

לדבריו של המנהל הרפואי של ביה"ח, פרופ' מוטי רביד: "רמת המעורבות האישית של מד"א שקיימת בארץ אין דומה לה בעולם. אנשי מד"א בין אם מתנדבים ובין אם שכירים משרים תחושת מעורבות ואכפתיות יוצאת דופן מעבר לרמת המקצוענות הגבוהה".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "ברצוני להודות למאות הרופאים והאחיות של המרכז הרפואי מעייני הישועה שהצטרפו לפרויקט "נאמני החיים". הנני סבור שתרומתם לפרויקט ולמשימת הצלת החיים תהיה גדולה. מאז השקתו של הפרויקט הצטרפו לשורותינו אלפי אנשי רפואה שמהווים הוכחה להצלחת המיזם. אני קורא לציבור הרחב להמשיך ולהצטרף ל"נאמני חיים" ולקחת חלק במשימה החשובה הזו. יש בידכם את הכוח לעזור לנו להמשיך ולהציל חיים בכל מקום ובכל עת".

להרשמה לפרוייקט 'נאמן חיים' של מד"א יש לחייג ל 6210* (בימים א'-ה' בין השעות 07:00 ל- 23:00 ובימי שישי בין השעות 07:00-14:00) או באתר מד"א בכתובת https://life.mdais.org

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר