"קץ למצב המחפיר"

'העדה החרדית' ומלחמת 'קווי הנייעס': ההנהלה מתנערת

שני קווי נייעס באידיש הוקמו באחרונה בקרב אנשי 'העדה החרדית' - האחד מזוהה עם הגאב"ד והשני עם הראב"ד. כעת, הנהלת 'העדה' מתנערת מקווי הנייעס ומבהירה כי אינם תחת סמכותה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: כיכר השבת)

בשנים האחרונות, לאור המאבקים הקשים בתוככי "העדה החרדית", הוקמו קוו נייעס בשפת האידיש, הבולטים שבהם הם "קול העדה" המייצג את נאמני הגאב"ד הגרי"ט וייס, ו"נאמני העדה" של אנשי הראב"ד הגר"מ שטרנבוך.

בהנהלת "העדה החרדית" פרסמו בימים אלו כרוז נגד קווי הנייעס בו נאמר כי "בהיות ובזמן האחרון מופיעים קווי נייעס המדברים בשמה של העדה החרדית וכאילו מטעמה, אשר על כן הננו להודיע ולהבהיר כי אין שום קווי נייעס כאלו הפועלים תחת סמכותה או בשמה של העדה החרדית ורבותינו הגאוה"צ מרן הגאב"ד וחברי הבד"ץ שליט"א".‬‫ ‬

‫יצויין כי הקו המזוהה עם הפלג הקיצוני ב"העדה החרדית" עורר סערה עם הקמתו כאשר חרט על דגלו את מלחמתו בקהילות מרכזיות בעדה החרדית, והשדרנים בקו הנייעס לא חדלו מלהשמיץ את חלק מחברי הבד"ץ ובראשם הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, יחד עם הגאון רבי אברהם יצחק אולמן והגאון רבי נתן הכהן קופשיץ.

בין השאר הקו התקיף את עסקני העדה החרדית ויחד אתם את רבני "ועד משמרת חומותיך ירושלים" בנשיאות כ"ק האדמו"ר מסאטמר.

‫כעת יצאו הנהלת העדה החרדית בכרוז כנגדו בעקבות "הקש ששבר את גב הגמל" כדבריהם, וזאת כאשר בקו הנייעס הגדישו את הסאה במשדר ששודר בקו נגד מוסדות הנמנים על שורות העדה החרדית, והשמצות חסרות בסיס על משפחות חשובות וכבודות, ובפרשת מוסד "חכמת לב" הותקפו חברי הנהלת העדה שמונו על ידי חברי הבד"צ לועד המנהל.

‫ראשי הנהלת העדה החרדית אומרים כי "החלטנו לשים קץ למצב המחפיר שחיינו בו עד עכשיו מכורח המציאות. לא יתכן שכל שדרן ונער רחוב יקים קו נייעס ויקרא לו בשם "העדה החרדית", וישדר בו דברים כנגד יסודותיה ועקרונותיה של העדה החרדית".

‫מכתבם של חברי הנהלת העדה החרדית מעורר סערה רבה בקרב חברי העדה החרדית, ויתכן כי גם ועדת הרבנים לענייני תקשורת תחסום את הקווים מאחר ואין להם יותר גיבוי משום רב מהעדה החרדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר