מהפכה בתחום האחסון: כוננים חדשים של 10 TB

חברת seagate משיקה כונן קשיח ביתי חדש עם נפח אדיר של 10 טרה בייט הפועל במהירות גבוהה וביעילות אם כי מחירו גבוה ואינו מתאים לכל כיס (חדשות הטכנולוגיה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(seagate)

במחשב הראשון שלי היה דיסק קשיח גדול במיוחד, פחות מג'יגה... מאז עברו הכוננים שינוי אדיר והם מגיעים לגדלים אדירים שמאפשרים לכם לשמור על המחשב כמויות עצומות של חומר.

חברת seagate הבריטית השיקה השבוע דיסק קשיח חדש בנפח מרשים במיוחד של 10TB (עשרת אלפים ג'יגה בייט) שמיועד למשתמשים הביתיים, שצריכים הרבה מקום איחסון. בעוד שנפח האחסון העצום, שהיה עד לא מזמן שמור לשרתים, מרשים, המחיר – קצת יקר עבור משתמשים ביתיים.

הדיסק החדש בגודל 3.5 אינץ’ בלבד, שעליו הכריזה החברה האמריקאית, ייקרא Barracuda Pro והוא יגיע בנפח של 10 טרה-בייט עם 128 מגה-בייט של זיכרון מטמון (Cache) וממשק SATA מרשים במהירות 6Gbps ו-7,200 סיבובים לדקה. על פי הנתונים של Seagate הדיסק יגיע למהירויות העברת נתונים של עד 220MB/s. כמו כל הדיסקים בסדרה, גם הוא ייהנה מ-5 שנים אחריות יצרן.

לחברה גם דגמים נוספים כמו דגם ה-IronWolf שמיועד להתקני NAS או אחסון על רשת ומסוגל לטפל בנפחים של 180 טרה-בייט בשנה; וכן, דגם בשם SkyHawk, שמיועד לעבודה רציפה מסביב לשעון ומיועד למערכות כמו מצלמות אבטחה, שמקליטות שעות על גבי שעות של וידאו. הדיסק יכול לטפל בו זמנית בפידים של עד 64 מצלמות אבטחה באיכות וידאו HD.

מחיר ה-Barracuda Pro גבוה ועומד על 535 דולרים, כ-2,000 ש”ח, לפני משלוח או מיסים. לכן הוא מיועד ומומלץ בעיקר למי שצריך הרבה אחסון וחשוב לו כל טרה-בייט של אחסון. אם אתם מוכנים להתפשר ולהסתפק בדיסק של 8 טרה-בייט ‘בלבד’, תוכלו להסתפק בדיסק ה-Archive של Seagate שעולה עכשיו כ-260 דולר. אם אתם בעניין של ה-IronWolf תאלצו להיפרד מ-470 דולר וה-SkyHawk יעלה לכם 460 דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר