הקרב מאחורי הקלעים

רבי דוד או רבי יצחק? מי 'ממשיך דרכו' של מרן הגר"ע יוסף

מתחת לפני השטח מתרחש לו מאבק סמוי בין גורמים שונים בקרב מוקירי זכרו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, סביב השאלה הקריטית: מי מבניו - "ממשיך דרכו". מתברר כי יש מי שכבר תפס צד (עיתונות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האחים רבי דוד ורבי יצחק (צילום: יעקב כהן )

מאז פטירתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, מוצג בנו הראשון לציון ונשיא בתי הדין הגאון רבי יצחק יוסף כ"ממשיך דרכו" - בין בביטאון ש"ס 'יום ליום' ובין בהתייחסות הרשמית של כלל הנהגת התנועה, עד כמה שניתן בכפוף לתפקיד הרשמי אותו הוא נושא.

אך לאחרונה, המאבק הסמוי והשקט על התואר הנחשק, שנוהל עד כה מאחורי הקלעים, נחשף לציבור הרחב.

חלפו רק שבועות ספורים מאז שפורסמה כניסתו של חיים כהן לתפקיד יושב ראש קבוצת 'קו עיתונות', כנציגם של אנשי עסקים מדרום אמריקה שרכשו כשליש מהבעלות של כלי התקשורת, והנה מוצג לפתע חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף, בנו הרביעי של הרב עובדיה, כ"ממשיך דרכו של מרן זצוק"ל".

התואר החל להופיע בקביעות בעיתון סוף השבוע של 'קו עיתונות' - "כל ישראל" - שבסופו מצורף מדור הלכתי חדש בעריכת הרב עובדיה יוסף בנו של הגר"ד יוסף, הכולל שאלות ותשובות מתוך ספרו המפורסם 'הלכה ברורה'.

הטור ב"כל ישראל"

מהכותרת של המדור יכולים הקוראים לזהות, כי בעיתון, עם היו"ר החדש, לקחו צד במאבק הסמוי והשקט: "בנו וממשיך דרכו של מרן זצוק"ל" - מוצג שם הגאון רבי דוד יוסף.

סביר להניח, מעריכים גורמים המעורים בנעשה, כי תואר משמעותי שכזה לא היה נכתב לולא הסכמתו המפורשת של הגר"ד יוסף, כחלק מהסכמתו לפרסום הלכותיו בעיתון.

יו"ר קבוצת 'קו עיתונות' חיים כהן מסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "אני גאה, וזה כבוד עבורי, לפרסם את דבריו של ממשיך דרכו של מרן זצ"ל, עבור בני התורה הספרדים. ככל שידוע לי אין מחלוקת מי ממשיך דרכו של מרן זצ"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר