"בזבוז ללא סיבה"

התנגדות חריפה לדחיית הקמת תאגיד השידור הציבורי

שר האוצר, משה כחלון, הודיע כי ייאבק נגד כוונת ראש הממשלה לדחות את הקמת התאגיד בעיקר בשל העלויות הגבוהות לקופת המדינה, כחצי מיליארד שקלים. בתאגיד טוענים כי יהיו מוכנים בזמן (מדיה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הקץ נדחה? בית רשות השידור (יונתן זינדל, פלאש90)

אחרי הביקורת הרבה על הודעת הדחייה של הקמת התאגיד השידור הציבורי ל-2018 על כל משמעויותיה, שר האוצר, משה כחלון הודיע כי ילחם בהחלטה בעיקר בשל עלויותיה הגבוהות. "אני ומפלגתי נתנגד לדחיית הקמת תאגיד השידור הציבורי, גם בכנסת וגם בממשלה", הבהיר כחלון.

שר האוצר, על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' הציג לנתניהו את העלויות הכרוכות בדחיית מועד פתיחת שידורי התאגיד ביותר משנה – עלויות שעשויות להגיע לחצי מיליארד שקלים מכספי משלם המיסים – והודיע: "לא נאפשר בזבוז של כספי ציבור ללא סיבה".

זאת כאמור מעבר לדחיית הכנסות למדינה של יותר ממיליארד שקל עליה דיווחנו אתמול, במסגרת דחיית פרויקט הנדל"ן היוקרתי שאמור לקום מעל מתחם רשות השידור בשרונה בתל אביב.

בכוחו של כחלון לסכל את היוזמה, שכן בהסכם הקואליציוני שבין הליכוד לכולנו נקבע כי כל העברה תקציבית של יותר מעשרה מיליון שקלים תחייב אישור של שר האוצר. במקרה זה, נוכח העלות הגבוהה של החלטת הדחייה בהפעלת תאגיד השידור הציבורי, נתניהו יזדקק להסכמתו של כחלון להעברת הכסף למימון הדחייה מאגף התקציבים.

תאגיד השידור הציבורי אמור היה להתחיל לפעול ב-1 באוקטובר, אך ביום שני, נתניהו ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיעו על דחיית התאריך לינואר 2018. השניים טענו שהתאגיד עדיין לא ערוך לשידור. בתאגיד מיהרו לטעון כי הם יהיו מוכנים בזמן. "נעלה לשידור בכל הפלטפורמות ב־30 לספטמבר", הבהיר מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ. "הדחייה במתכונתה הנוכחית הרסנית לשידור הציבורי".

מבקריו של ראש הממשלה טענו כי מטרת המהלך היא להחליש את השידור הציבורי ולמעשה לסתום את הגולל על הקמתו, אחרי שנוכח לדעת כי הנהלת התאגיד לא מתכוונת ליישר קן עם רצונו בגוף שידור ציבורי שיסור למרותו. מנגד ישנם הטוענים כי בכך יינתן זמן לטפל בצורה מכובדת בעובדים הקיימים של רשות השידור.

גם יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, מתח ביקורת נוקבת על המהלך שהוביל נתניהו וכינה אותו "תמוה". "בימים האחרונים יש מטח מפתיע של חוקים שמטרתם להצר את החופש של התקשורת, ואולי אפילו לאלף את התקשורת", אמר אתמול בנט. "אני מודה שלא קל לקום כל יום מול תקשורת ביקורתית ונושכת, אבל זה בדיוק התפקיד של תקשורת במדינה דמוקרטית ועל כולנו לפעול לשמר אותה ככזו".

הדחייה של הקמת התאגיד מחייבת שינוי חקיקה, ועל כן תצטרך לעבור גם בוועדת השרים לחקיקה, גם בכנסת וגם בוועדת הכלכלה ושם לא צפויים לה קלים חיים. אם כי יצוין, שהבית היהודי, כמו סיעת כולנו ושאר השותפות הקואליציוניות, חתמו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים על התחייבות שדרש נתניהו שלפיה יתמכו בכל רפורמה בשוק התקשורת שיבקש לקדם ולכן הם צפויים ללחץ מסיבי בנושא. לטענתם זו אינה רפורמה "לקדם" אלא "לבטל" וההסכם הקואליציוני לא חל עליה.

נתניהו עצמו התייחס אתמול לסערה סביב החלטתו לדחות את הפעלת תאגיד השידור הציבורי ואמר: "יש שידור ציבורי רצוף, זמין ויעיל במדינת ישראל. איכשהו הוא נתקל בבעיות טכניות של תכניות שלא התקיימו עד עכשיו, אבל זה יהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר