מפעל המזרונים של עמינח נסגר בשל רעלים?

נסגר או לא? המשרד להגנת הסביבה הודיע כי הפסיק זמנית את פעילות מפעל עמינח בשל חומרים מסוכנים. בחברה עצמה טוענים שהם פועלים על פי ההנחיות והמפעל פועל כרגיל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מזרוני עמינח הם אולי נוחים למשתמשים בהם אך תהליך היצור שלהם מעורר בימים האחרונים סערה. המשרד להגנת הסביבה טוען כי הביא לסגירת מפעל המזרנים עמינח, זאת משום שהוא מחזיק חומרים מסוכנים באופן שעלול לסכן את תושבי האזור.

המפעל ממוקם בסמוך למושב ניר־צבי שליד רמלה — והוא נמצא במרחק של כ־250 מטרים בלבד מהבתים הקיצוניים במושב. במפעל מאוחסנים חומרים מסוכנים רבים שבמקרה של שריפה עלולים לפלוט גזים רעילים כמו למשל תחמוצות חנקן, תחמוצות פחמן, מימן ציאניד וחומצה כלורית. לפני יותר מעשור השתוללה בו שריפה גדולה, אבל היא כובתה ונבלמה לפני שחומרים מסוכנים עלו באש.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' ביקורות שנערכו במפעל הצביעו על ליקויים. בעקבות כך נערך למפעל שימוע, והוצאו לו שורה של הנחיות כדי שיעמוד בדרישות מכבי האש לבטיחות. בימים האחרונים התברר כי המפעל לא מילא את ההנחיות כנדרש מה שהביא לסגירתו.

גידי מזור, מנהל מחוז מרכז במשרד להגנת הסביבה: "כל מפעל שמחזיק חומרים מסוכנים בכמות כה גדולה ובקרבה לאוכלוסייה, ואינו עומד בהנחיות של כיבוי והצלה — מייצר סיכון חמור מאוד של חשיפת החומרים לאש או דליקה וכתוצאה מכך שחרור גזים רעילים שיכולים לפגוע בתושבים. המשרד להגנת הסביבה יעמוד על כך שהמפעל יתקן את כל הליקויים בטרם ישוב לפעולה. נוכח הסיכון לציבור אין מנוס מהפעלת צעד משמעותי זה".

אלא שמתברר שבעמינח או שלא מבינים את הוראת המשרד או ש"מצפצפים" עליה, מהמפעל נמסר: "עמינח פועלת בשיתוף פעולה מלא עם המשרד להגנת הסביבה ובהתאם להנחיות. יודגש כי בניגוד לנכתב על ידי המשרד, המפעל לא נסגר וממשיך בפעילות רגילה".

עמינח היא חברה ותיקה שהחלה את דרכה כבר ב־1942 כמרפדייה קטנה ביפו. המרפדייה צמחה והתפתחה וב־1965 נרשמה כחברה, וניתן לה השם עמינח. במרוצת השנים היא הפכה למותג ולשם דבר בתחום המזרנים. החברה עוסקת גם בייצור מיטות, ספות נוער וכדומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר