פאשלות, קנאה וקרדיטים

ליצמן וגפני התקוטטו בשידור ברדיו • האזינו

נציגי יהדות התורה, גפני וליצמן, מדברים על המתיחות ביניהם, על מלחמת הקרדיטים וגם על שיתוף הפעולה - אם ישנו. גפני: אני לא מדבר על הפאשלות שלו שהוא לא ידבר על הפאשלות שלי (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האזינו לראיון עם השר ליצמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחסו הבוקר (חמישי) בראיון למרדכי לביא ברדיו 'קול חי', ליחסי העבודה ביניהם והטענות של האחד כנגד השני, כשהם עוקצים זה את זה בחריפות.

"למה להזמין אותו לחגיגות על המוכש"ר?", תקף ליצמן את גפניב ראיון שמתפרסם הבוקר. "50 מיליון לא הגיעו לחרדים בגלל פאשלה שלו, הלכתי לתקן את זה. הוא כל היום רב עם האוצר ומזיק לנו. אני בהידברות מביא מאות מיליונים".

בתגובה, אמר גפני ב"מהדורת הבוקר" של 'קול חי' כי "בנושא של ליצמן לא הבנתי את העניין הזה, מהיום הראשון שנבחרתי ליו"ר ועדת הכספים פעלתי בכל הכוח ללא פשרות בכדי שהציבור יקבל את מה שמגיע לו, אם יש עוולות וקיפוחים טיפלתי בהם. הייתי לבד במערכה, זה התפקיד שלי, פעלתי בשם הסיעה, אבל לא דיברתי כי מחכים לנו בצד נגדנו ועדיף לא לדבר".

גפני הסביר עוד על ענין הקרדיטים ואמר כי "אפילו ב'יתד' אמרו לי: 'אתה לא מפרסם את פועלך בכדי שלא יקומו עלייך, אבל בסוף יקומו אנשים וייקחו קרדיט'", סיפר.

על סערת הקרדיטים סביב הבטחת ההכנסה לאברכים אמר גפני, "לפני שכולם בכלל ידעו על זה, היה אצלי משה אשר יו"ר רשות המסים", לדבריו, "אני מספר את העובדות, שוחחתי עם משה אשר על הנושא והוא מינה את יהודה מונסנגו, דיברתי גם עם משרד החינוך ותוך יומיים זה נפתר, ראיתי שגם אחרים טיפלו בזה וזה מבורך".

"אמרתי את הדברים בסיעת יהדות התורה, שם אני אומר את הדברים. אמרתי להם שבעוד 3 שבועות יבואו 47 מיליון שקל וגם ליצמן ישב שם, זה היה סיכום עם שר האוצר, וזה היה אמור לבוא לישיבת ממשלה, את זה אמרתי כבר לפני חודש".

"והנה, פתאום אני שומע שהוסיפו כסף, 50 מיליון שקל, ב'המודיע' אפילו לא כתבו את זה נכון ולא ידעו איזה תקנה מדובר", עקץ גפני. "אנשים יודעים מה קורה במבחן התוצאה", הוסיף.

האזינו לראיון עם גפני

על הפרסומים בדבר המתיחות בינו לבין ליצמן אמר גפני כי "לא קרה שום דבר, אני מתכוון להמשיך לפעול איתו יחד, יכול להיות שהמשפטים שלו נובעים בקנאה, וזה דבר מובן מאליו, אני מדבר על ליצמן, כשישבנו עם ראש הממשלה יחד עם דרעי וליצמן – הם אמרו ש"אנחנו מגבים את גפני", כל זה לא הולך להשתנות בגלל כתבה בעיתון או ברדיו".

"מפעם לפעם יוצאים לו כל מיני משפטים, אני לא מדבר על הפאשלות שלו שהוא לא ידבר על הפאשלות שלי, אני לא דיברתי על קצבאות הילדים שנתנו לו גיבוי אבל בסוף זה יגיע רק ב2017", המשיך גפני לעקוץ את ליצמן.

"יש לי תלונות רבות על משרד הבריאות שמגיעות אליי לוועדה, יש תורים בחדרי המיון, אני סבור שהרב ליצמן לא יכול לתקן הכל ביום אחד, אבל למרות הביקורת ביקשתי בוועדה לא להעביר עליו ביקורת , וזאת בכדי שאני יודע שהוא יתקן את הדברים, אני נותן לו את כל הגיבוי ולא מעביר עליו ביקורת" הבהיר גפני. והוסיף כי "הכל רגוע, נמשיך לעבוד יחד, טובת הציבור החרדי והכללי היא שנעבוד יחד וכך ימשך. רק שינהגו בי ככה כמו שאני נוהג בהם".

גפני שיבח את שיתוף הפעולה שלו עם ש"ס ואמר: "עם ש"ס יש לי שיתוף פעולה מלא עם דרעי, אני לא זוכר כזה שיתוף פעולה בעבר, גם בוועדה למינוי דיינים, גם בנשוא השבת וגם מול התקציבים של משרד הפנים והנגב והגליל, שיתוף פעולה חסר תקדים".

גם ליצמן התייחס בתכנית, כאמור, למתיחות בינו לבין גפני ואמר: "על איזה שלום ומלחמה אתה מדבר?, בחיפה הוא קיבל גיבוי פעמיים על אף שזה לא שייך אלי, אני מגבה את דגל התורה".

לדברי ליצמן, "יש תלונות על כולם, אני לא חושב שתחנות רדיו זה המקום שאני והוא נדבר על הטענות, החלק של הקרדיט לא מעניין אותי. נסעתי במיוחד לחיפה לנסות לסייע, קיימנו שם את ההסכם ובזה זה נגמר וכל השאר לא שייך לרדיו".

"אני שומע שיש איזה כתב לבלר שטוען שהתכסחתי עם איציק כהן, זה פשוט שקר גס. פה ושם יש חילוקי דעות, אנחנו אבל מסתדרים, אנחנו חברים ואנחנו ידידים, מותר להתווכח, לא כל דבר צריך להיות בתקשורת, למה אתם לא מדברים על שיתוף הפעולה בין דרעי גפני וליצמן? על זה תדבר, אני לא הולך להיכנס לוויכוחים סביב קרדיטים, יש פה ושם חילוקי דעות ואנחנו מסתדרים", אמר ליצמן.

לטענתו אין כלל מתיחות בינו לבין אנשי דגל התורה, "אני מבין שקלקלתי לכם הבוקר את האייטם, למה אתם לא מדברים בכלל על שיתוף הפעולה שיש בין גפני וליצמן, על השבת מקוואות ותקציבים. קלקלתי לכם אייטם, בסדר. הכל שטויות והבלים. מה שיש לי לומר על גפני אני אומר לו, זה לא ענין לשידורי רדיו, רוב מה שאומרים בשמו ובשמי הכל שקר עורבא פרח".

"אם אתה רוצה לדבר איתי על תרופות, אני מוכן לדבר, התורה מאחדת בין שנינו. אני מצטער שקיללתי לכם אייטם, גפני הוא יו"ר מעולה בוועדת הכספים", אמר ליצמן לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר