כתב אישום

הלין את המחבלים משרונה תמורת 200 שקל

כתב אישום הוגש בבית המשפט בבאר שבע נגד אזרח ישראלי שהלין את שני המחבלים משרונה במחסן שבו היה מלין שב"חים תמורת תשלום. הפרקליטות דורשת את הארכת מעצרו (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפיגוע בשרונה (מרים אלסטר, פלאש90)

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ה') לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד עבדלהאדי בן מחמד אבו עפאש (49), בעלי מחסן ביישוב שגב שלום, שהלין במקום שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) משטחי יהודה ושומרון, בהם גם חאלד ומוחמד מחאמרה, שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני בשרונה בו נהרגו 4 בני אדם. לאבו עפאש שתי הרשעות קודמות בעבירות של הסעת שב"חים, והוא נידון בגינן לעבודות שירות.

נגד אבו עפאש הוגשה גם בקשה למעצר עד תום ההליכים, ובה מפורטות החקירות של שוהה בלתי חוקי פלסטיני שסיפר שהתגורר פעמים רבות במחסן יחד עם אחרים, ובהם עם המחבל מוחמד מחאמרה ואביו מוקדם יותר השנה (בחקירת האב הוא אישר את הדברים). מכאן שלפחות אחד המחבלים הכיר את המחסן עוד לפני הפיגוע.

לדברי השב"ח, מדי חודש היה מעביר כל דייר 200 שקל לבנו הקטן של אבו עפאש. על יום הפיגוע סיפר השב"ח בחקירה כי ראה את המחבלים מתארגנים ויוצאים מהמחסן בשעות הערב כשהם לבושים בחליפות, אבל לדבריו לא ידע על כוונתם.

אבו עפאש, נטען באישום, סידר את המחסן והתאים אותו למגורים ושהייה של בני אדם, כולל מקרר ושירותים. "למרבה הצער והכאב", נכתב בבקשה למעצר עד תום הליכים על ידי עו"ד גיורא חזן מפרקליטות המדינה, "התממש במקרה זה הסיכון והתרחש פיגוע רצחני על ידי אנשים ששהו במחסן של הנאשם וניצלו את המחסן להיערכות ליציאה לפיגוע".

דיון בעניין הארכת מעצרו של הנאשם אמור להתקיים בשעה 13:00 בבימ"ש השלום בבאר שבע, בפני שופט תורן.

לפני כשלושה שבועות הוגש כתב אישום נגד מוחמד מחאמרה וחאלד מחאמרה מהכפר יטא, שרצחו בתחילת יוני ארבעה בני אדם ופצעו 41 בפיגוע במתחם שרונה בתל אביב. כתב האישום חשף כי יחד איתם היה אמור לפעול מחבל נוסף. למעשה, התכנון המקורי שלהם היה לפתוח באש בתוך הרכבת ולבצע רצח המוני בהשראת דאעש. בפיגוע נרצחו עידו בן ארי (42) מרמת גן, אילנה נבעה (39) מתל אביב, מיכאל פייגה (58) מרמת גן, ומילה מישייב (32) מראשון לציון.

צילום פלאש90

בכתב האישום נטען שהשניים אספו מידע על לוחות זמנים של הרכבת, מסלולים, כניסות ויציאות, שערי הכניסה וכמויות הנוסעים בתחנות השונות. בעקבות זאת החליטו שיבצעו את הפיגוע בקו רכבת הנוסעים מתל אביב לחיפה.

כחלק מההכנות לפיגוע קנו השניים סכינים באורך 30 ס"מ. בנוסף רכשו חליפות, שעונים, תיקי עור, נעליים ומשקפיים ב-2,600 שקל. פרט לכך הם קנו רעל עכברים כדי שיוכלו לעשות שימוש בסכינים הטבלות ברעל ולדקור באמצעותן ישראלים נוספים כדי להעצים את הנזק. תמורת שניים מכלי הנשק הם שילמו 4,000 שקל.

הם הוכנסו לתחומי הקו הירוק על ידי סאלים מוגנה, מסיע שב"חים תושב המקום. הוא העביר אותם במכוניתו דרך פרצה בגדר קו התפר בדרום הר חברון, ליד היישוב מצודות יהודה, עד לדירת השב"חים בישוב הבדואי שגב שלום. לאחר כמה שעות של התארגנות במחסן נסעו השניים לבאר שבע בקו 53 והתכוונו לעלות על רכבת, אך שינו את תוכניתם בגלל הבידוק הקפדני. הם נסעו במונית מבאר שבע לתל אביב במטרה לבצע פיגוע ביעד מרכזי והומה אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר