הפגישה המפתיעה

הגרב"ש דויטש ביקש סליחה ממרן שר התורה

במהלך הביקור המפתיע של הגרב"ש דויטש, שנחשף ב"כיכר השבת", אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ביקש הרב דויטש את סליחת הגר"ח על התקופה בה היה ריבוי של מחלוקת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב דויטש אצל הגר"ח קנייבסקי (באדיבות המצלם)

מאחורי הביקור של הגאון רבי ברוך שמואל דויטש מראשי ישיבת "קול תורה", ומי שנחשב כחלק משדרת ההנהגה הרוחנית בפלג הירושלמי, במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי - עליו דווח לראשונה ב"כיכר השבת" - מתברר כי מתחוללת דרמה לא קטנה.

לדברי גורמים המעורבים בסוד המגעים ניסה הגרב"ש דויטש, שהיה בעבר חלק מוועד הרבנים של העיתון "יתד נאמן" והודח במהפך שחוללו גדולי ישראל לפני ארבע שנים, להיכנס במשך זמן רב אל מעונו של שר התורה אולם שם לא מיהרו לאשר את הפגישה.

העובדה שהרב דויטש נחשב במשך שנים רבות לאחד מסמלי ההנהגה הוותיקה של העיתון ש"לא התכופפה", וזאת בלשון המעטה, להנהגת הדור בראשות מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, הקשתה על קיום הפגישה אולם בסופו של דבר נעתרו בבית מרן הגר"ח לאפשר את קיומה.

לדברי הנוכחים עיקר המטרה היתה התנצלות ובקשת סליחה משר התורה על כל התקופה הקשה בה היה ריבוי של ריב מדון ומחלוקת בין הצדדים בציבור הליטאי.

הגרב"ש דויטש הבהיר בפני מרן הגר"ח כי הוא מבין שהדרך אינה חלילה להרבות מחלוקת בישראל, והצהיר כי אין לו קשר לעיתון של הפלג. לאחר מכן ביקש ברכה והגר"ח הגיב ב"ברכה והצלחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר