ישוחרר למעצר בית

מכה למתלוננות: הרב אליעזר ברלנד ישוחרר לפני שבת למעצר בית

בית המשפט החליט להאריך את מעצר הרב אליעזר ברלנד ביממה בלבד, כדי לאפשר עימות בינו למתלוננות נגדו, אך אסר עליו לצאת מהארץ לחצי שנה. חסידיו חוגגים: "הרב קודש קודשים" (חרדים)

נחמן שטרהנץ | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום: ינון אליה)

מכה למשטרה ולמתלוננות נגד הרב אליעזר ברלנד: בית משפט השלום בראשון לציון החליט להאריך את מעצרו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד ביממה אחת בלבד - כך שהרב שהוסגר לישראל בשל חשדות למעשים חמורים ישוחרר כבר מחר (שישי) לפני כניסת השבת. עוד הוחלט, לאסור עליו לצאת מהארץ בחצי השנה הקרובה.

המשטרה ביקשה הארכת מעצר בשישה ימים, אולם שופט בית משפט השלום מנחם מזרחי החליט להאריך ביממה אחת את מעצרו בכדי שהמשטרה תוכל לבצע עימות בין הרב והמתלוננות נגדו. כבר מחר על פי הצפוי, ישוחרר הרב למעצר בית בבית אחד מקרובי משפחתו. במהלך הדיון התבטא השופט מזרחי ואמר כי "הרב ברלנד לא ראש ארגון פשע".

השופט מתח ביקורת קשה על חוקרי המשטרה: "לא ברור מדוע לא ביצעה היחידה החוקרת את כל פעולות החקירה האפשרויות, עד כה, וגם אם היא עסוקה בחקירות אחרות, הרי שלפחות מרגע שהחשוד הנ"ל נעצר בחו"ל, והחקירה עלתה על פסים אחרים, ראוי היה להחיש צעדים, ולהשלים את החקירה".

כזכור, ביום שלישי נחת הרב ברלנד בישראל לאחר קרוב לארבע שנים בהן נדד בין מדינות שונות בשל דרישת המשטרה לחקור אותו.

ביום שלישי, עם החלטת בית המשפט להאריך ביומיים בלבד את מעצר הרב, אמרו חסידיו ותלמידיו הקרובים בשיחה עם "כיכר השבת": "אין ספק, עכשיו לכולם ברור - הרב ברלנד קיבל על עצמו גלות של שלוש שנים. "עכשיו זה שקוף מתמיד, הנה, הרב חזר וכבר הולך להשתחרר. הוא לא יכל לעשות את זה לפני שנה? שנתיים? יכל וידע שהוא נקי אבל הוא קיבל על עצמו גלות, הגלות הסתיימה והוא חזר. הצדיק לא פחד ולא פוחד".

בהקלטה שפורסמה השבוע ב"כיכר השבת" נשמע אחד מחסידי הרב ברלנד משוחח עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני שאומר: "אני אמרתי, יש אנשים מלעיזים - צריך להגיד להם: זה רשעות, אסור לדבר. רק בבית דין. אף אחד לא יכול לדבר על מישהו דבר רע. בגלל שהוא חושב כך אז זכותו לפרסם? זה לשון הרע גמור".

לדברי הגר"ש בעדני: "הוצאת שם רע, של התלמיד חכם הזה, זה זלזול בתלמידי חכמים. לא כל אחד יחליט על השני אם הוא בסדר, זה רשעות, מי שעושה דבר כזה - ייתן את הדין, אסור ללכת לאף אחד - רק לבית דין, ואז הם יחליטו. איסור חמור מאוד, יהיה לו גיהנום, לשון הרע על תלמיד חכם?".

מקורביו של הרב ברלנד אמרו ל"כיכר השבת": "שוב הוכח לכולם שהרב ברלנד לא היה צריך לברוח כארבע שנים. הנה הוא הגיע ותוך שלושה ימים הוא בבית. הכל היה גלות שהרב גזר על עצמו למען הדור כולו. אם הרב היה חשוד - חס ושלום - בכל מה שטוענים נגד הוא לא היה משתחרר היום במיוחד אחרי שהוא ארבע שנים לא התייצב לחקירה".

לדבריהם: "בואו נזכר בכל הכותרות של הנשים האחרונות. מי שעודכן בתקשורת היה בטוח שהרב יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו. והנה, השופט אומר שהרב לא ראש ארגון פשע ומשחרר אותו. אנחנו נמשיך בתפילה ונמשיך להאמין שהרב קודש קודשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר