"הייתה כוונה לפגוע"

המצעד בירושלים: 48 עצורים, נתפסו סכינים

המשטרה בהיסטריה: שנה אחרי הרצח המזעזע במצעד בירושלים - 48 מפגינים מול המצעד, נעצרו והובלו לחקירה - אצל חלקם אותרו סכינים. מפקד המחוז: "היתה להם כוונה לפגוע בצועדים" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחד הסכינים שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)

במסגרת ההערכות המשטרתית המורחבת למצעד בירושלים, עיכבו השוטרים 48 חשודים לחקירה שביקשו לשבש ולפגוע במהלכו התקין של המצעד. בחיפוש שבוצע נתפסו על שניים מהם סכינים, והם עוכבו לחקירה. בעצורים - פעילי להבה, הארגון הימני-קיצוני, שהיו בדרכם להפגנה. על כך אמרו בארגון כי מדובר בשערורייה: "משטרת ישראל משבשת במכווון את הפגנת ארגון להבה נגד המצעד, עצורים ועשרות פעילים שנחסמו להגיע. רמקולים הוחרמו למרות שניתן להם אישור מראש".

יו"ר בנצי גופשטיין: "המשטרה פוגעת בהפגנה במזיד, הם מבקשים לסתום לנו את הפה". עו"ד איתמר בן גביר: "בשם חופש הביטוי של הבית הפתוח פוגעים בכל מי שחושב אחרת. אין דמוקרטיה, ומשטרת ישראל שמפשלת בצורה סדרתית ממשיכה לפשל ולפגוע בדמוקרטיה".

מפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי קבע אתמול בתדרוך מפקדים כי למרות ניסיונות של גורמים קיצוניים לשבש את מהלכו התקין של מצעד הגאווה ולמרות האיומים - המצעד יתקיים במסלול שנקבע עם המארגנים. הוא הזהיר, כי "כל ניסיון מצד קבוצות ויחידים לשבש, לפגוע או להשפיע באופן בלתי חוקי על תקינות המצעד ייענה בתגובה מיידית באכיפה נחושה, לרבות מעצרים והעמדה לדין".

היום אמר ניצב הלוי: "אנחנו ערוכים כאן במקסימום יכולת, מקסימום ערנות. אנחנו כבר אחרי מעצר של מספר לא קטן לשעה הזאת, של חריגים שניסו בכל זאת להיכנס למרות מעגלי האבטחה ונעצרו עוד בטרם הצליחו להיכנס למעגלים הרגישים יותר".

"כל מי שנעצר היה אחרי בידוק ושהגענו למסקנה שהייתה לו כוונה ויכולת לפגוע", הבהיר הלוי. "אנחנו משתדלים לא להציב יותר מדי גדרות בתוך התוואי, כדי לאפשר לכולם לצעוד בבטחה, בשלום, בשקט, בשלווה עם מקסימום יכולת ומרווח", הוסיף הלוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר