פעיל הימין חשש מעינויים, הודה בהכל והתחרט

היום, כשהוא כבר נשוי ובוגר יותר, מודה פנחס שנדורפי כי כל פעילות ה'תג מחיר' שגויה מיסודה: "זה לא באמת עוזר", הוא טוען, ומשחזר מה גרם למהפך אצלו עד כדי שפעל להסגיר פעיל נוסף (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פנחס שנדורפי (צילום מסך: חדשות 10)

שורת פיגועים שביצע בשנים האחרונות נגד פלסטינים, נכללים בכתב האישום שהוגש נגד פנחס שנדורפי מההתנחלות נחליאל. מוזכרים בו הצתת רכב, תקיפת פלסטיני ויידוי אבנים. גם רימון גז נזרק לתוך בית פלסטיני בכפר ביתילו על ידי החוליה המדוברת, אך לא כששנדורפי נכח.

כעת, בראיון לערוץ 10 הוא מנסה להסביר: "אתה גדל במקומות שאתמול הורגים את אח שלך ולמחרת רוצחים את שכן שלך. קשה לחיות עם המציאות הזו. לפעמים אתה מצליח להחזיק מעמד ולפעמים זה צף ואתה קם ועושה מעשה. אתה אומר אולי זה יעצור את תחושת ההפקרות הזו".

כזכור, שנדרופי נעצר לפני כארבעה חודשים יחד עם כמה בני משפחה וחברים. גם הוא - כפי שנהגו קודמיו בחדרי החקירות של השב"כ - תכנן לשתוק. אך בפועל, בחדר החקירות הוא פתח את הפה והודה בהכל. החשש מעינויים ומשיטות חקירה אכזריות, חשש שנולד בעקבות טענות שהשמיעו פעילי ימין במהלך חקירת החשודים בהצתה בדומא, היה אחד המניעים שלו להודות. הוא טוען: "מנסים לגרום לך להבין שאם לא תודה עכשיו תישאר פה לנצח".

פנחס שנדרופי לא עצר רק בהודאתו, אלא גם החליט לסייע לחוקרים, ושכנע חשוד נוסף, בן משפחתו, להודות ולהוסיף פרטים. "אמרו לי 'תגיד לו להגיד את האמת, זה יעשה לו טוב'. זו סיטואציה קשה אבל אין דרך אחרת", מתאר פנחס.

גם בית המשפט התרשם מהסיוע החריג הזה שתרם לחקירה, והחליט לשחרר את שנדרופי למעצר בית. היום, כשהוא בגיל 22, וכבר נשוי, שנדורפי מספר שעבר מהפך. "אני לא רואה את הדברים כפי שראיתי אותם קודם. אני מתחרט על כך - כי זה לא באמת עוזר", מביע שנדורפי את דעתו הנוכחית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר