בחירות 2016 בארה"ב

סקר: טראמפ סגר את הפער במדינה החשובה מכולן

דונלד טראמפ צמצם את הפער מהילרי קלינטון באוהיו, שמי שמנצח בה בדרך כלל זוכה בבחירות. בקליבלנד שבאוהיו תינעל הלילה הוועידה הרפובליקנית עם נאום של טראמפ. האם הוא יתאפק או יסגור חשבון עם טד קרוז?

טראמפ (צילום: shutterstock)

למרות התקלות שמלוות את הוועידה הרפובליקנית שנועדה להכתיר אותו, מצליח דונלד טראמפ לקבל בונוס יפה. בסקר שנערך בימי הוועידה ומתפרסם הערב (ה') לראשונה הוא צמוד להילרי קלינטון במדינת אוהיו, אחרי פיגור של אחוזים בודדים בשבועות האחרונים. אוהיו מעניקה 18 אלקטורים ומי שמנצח בה מנצח בדרך כלל גם בבחירות.

הסקר של אוניברסיטת סופלוק באוהיו מראה שהשניים צמודים כמעט לחלוטין. לקלינטון 44% תמיכה ולטראמפ 43.8%. מבין הנשאלים 11.4% עדיין לא החליטו. כמו סקרים אחרים גם הסקר הזה מראה כי הרגשות השליליים של הציבור כלפי שני המועמדים חזקים מאוד. 53% הביעו דעה שלילית על טראמפ ו-54% על קלינטון. המועמדת הדמוקרטית "חביבה" על הציבור מעט יותר: 41% לעומת 38%.

בתשובה לשאלה מה הנושא החשוב ביותר בבחירות ענו 24% כי המלחמה בטרור והביטחון הלאומי נמצאים בראש סדר העדיפויות. רק 17% ענו שהכלכלה ומקומות העבודה הכי חשובים. הצעתו של טראמפ לחסום כניסה של מוסלמים לארה"ב זכתה בסקר לתמיכה של 48.4% לעומת 45.4% מתנגדים לה.

בקליבלנד שבאוהיו תינעל לפנות בוקר הוועידה הרפובליקנית בנאום המרכזי של דונלד טראמפ והציפייה דרוכה. האם הוא יישא נאום "נשיאותי" יותר וידבר באופן שיאחד את האומה, או שכהרגלו יישא נאום "טראמפי" בשפה בריונית? לאחר שטד קרוז סירב להביע תמיכה פומבית בו בוועידה וקיבל קריאות בוז טראמפ הגיב בזלזול. הוא צייץ כי קרוז לא עמד בהבטחתו, אבל מבחינתו זה בסדר.

עדיין, במפלגה הרפובליקנית מעריכים שטראמפ לא יתאפק וינצל את הבמה הערב כדי ללגלג על קרוז ועל החלטתו שלא לתמוך בו. בתו של טראמפ, איוונקה, תנאם גם כן היום בפני באי הוועידה.

היום הגיב קרוז לסערה שחולל בוועידה ואמר כי הוא לא מתכוון לתמוך במי שתקף את אשתו ואת אביו. הוא לא אמר אם יצביע לטראמפ, ורק הדגיש: "אני לא אצביע להילרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר