המחבל מניס עשה סלפי במשאית, לפני שדרס

מוחמד לאחווייג' בוהלל, מחבל המשאית מצרפת, נראה די נהנה בתוך המשאית שלו, זמן לא רב לפני שהפך אותה למכונת מוות קטלנית שרצחה 84 אזרחים תמימים שחגגו לפני שבוע בדיוק (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסלפי של המחבל (צילום: מתוך ynet)

היום מתפרסמת תמונת סלפי שצילם המחבל הדורס מהעיר ניס שבצרפת, מוחמד לאחווייג' בוהלל, ומתברר כי הוא קיבל סיוע מחמישה חשודים שכרגע נמצאים במעצר, לטענת התובע הכללי בצרפת.

לדבריו, ארבעה גברים ואישה מעורבים בתכנון הפיגוע, שנהגה כמה חודשים מראש. חמשת החשודים יועמדו לדין בהמשך היום. התובעים מאשימה אותם, בין השאר, בקשירת קשר לביצוע פיגוע. הארבעה, הם שני צרפתים-תוניסאים, אזרח תוניסאי, אזרח אלבני ואישה בעלת אזרחות צרפתית-אלבנית. הוא הוסיף כי אף אחד מהעצורים לא היה מוכר לרשויות המודיעין לפני המתקפה.

יותר מ-400 חוקרים מעורבים בחקירת פיגוע הדריסה ב-14 ביולי, בחגיגות יום הבסטיליה בניס, שבו רצח בוהלל 84 בני אדם ופצע יותר מ-300. מולין אמר כי אחד החשודים צילם את זירת הפיגוע יום לאחר שהתרחש, אז היה האזור מלא בשוטרים ועיתונאים. לפי החשד שותף אחר לתכנון הפיגוע שלח למחבל הודעה בפייסבוק שבה כתב "תעמיס על המשאית טונות של ברזל ותחתוך את הבלמים".

ממשלת צרפת פתחה בחקירה על פעילות המשטרה ב-14 ביולי בניס, על רקע טענות שלא היו מספיק שוטרים בזירת הפיגוע. לפי העיתון "ליברסיון", בשלב שבו דהר בוהלל לעבר ההמון הייתה במקום רק ניידת משטרה אחת. שר הפנים, ברנד קזנוב, דחה את הטענה ואמר כי העיתון מתייחס לניידת של משטרת התנועה, וכי באזור הפיגוע היו שישה שוטרים שהיו "הראשונים להתעמת מול המשאית הקטלנית". הוא הוסיף כי באזור היו גם שתי ניידות של המשטרה הלאומית.

כזכור, חבריו של המחבל אמרו כי רק לאחרונה הוא החל לגלות סימני הקצנה, אך מולין אמר כי חיפוש בטלפון הסלולרי שלו מראה שהוא ושותפיו החלו לתכנן את הפיגוע כבר ב-2015. דאעש קיבל אחריות על פיגוע הדריסה, למרות שהרשויות טוענות כי אין עדות לכך שבוהלל קיבל הוראות מארגון טרור. השבוע פורסמו תמונות שצילם בוהלל במשאית ימים ספורים לפני פיגוע הדריסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר