ראש העיר הליברל מתלונן: יותר מידי ילדי זרים בתל אביב

גם לרון חולדאי נמאס: במכתב לשרי ממשלה הוא מתאר בפרוטרוט את העומס שיוצרים ילדי המסתננים על מערכת החינוך בעיר, שמאיימת לקרוס תחת הנטל אם לא יועבר לה תקציב מיוחד (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ילדי הזרים (צילום: פלאש 90)

במכתב דחוף ששלח לאחרונה ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לשר החינוך נפתלי בנט ולשר האוצר משה כחלון, הוא מתריע מפני "גידול עצום" במספר הילדים הזרים שתידרש מערכת החינוך בעיר לקלוט.

חולדאי כותב: "אנו צופים גידול של פי שלושה במספר הילדים הזרים שאותם נידרש לקלוט בשנים הבאות במערכת החינוך. מדובר בכמות עצומה שלא הכרנו בעבר, המייצרת בעיות קשות. עיריית תל אביב לא יכולה להתמודד עמם לבד".

לאחר שבשבוע שעבר נערכה בעירייה ישיבה בנושא טיפול במעונות היום לילדי הזרים באזור דרום תל אביב, במהלכה הציגו גורמי הרווחה תמונת מצב עגומה בכל הנוגע לטיפול בהם, החליט חולדאי לבקש תוספת תקציב, הכרה וטיפול בצרכי החינוך שלהם.

לדבריו, "בעיר חיים כ-50 אלף זרים, כאשר רבבות אפריקנים שחצו את הגבול הועברו על ידי רשויות המדינה בעיקר לתל אביב-יפו. הקשיים הם אדירים והמצוקה היא קשה מאוד. השכונות שאליהן הגיעו הזרים ותושביהן מתקשרים לעמוד בעומס שנגרם".

"לשם המחשה", מתאר חולדאי, "מספר הזרים שהגיעו לשלוש השכונות הללו זהה בקירוב למספר התושבים החיים בגבעתיים, או בדימונה וירוחם יחד. כל ההבטחות לפתרון מהיר נמוכות - והם הולכים ומשתקעים פה".

ראש עיריית תל אביב טוען, כי "הדברים אינם חדשים. אנחנו מוצאים את עצמנו בשנים האחרונות נדרשים להתמודד מול גידול חד במספר הילדים הזרים אשר על פי חוק והנחיות משרד החינוך יש לשלבם במערכת החינוך. לפי נתוני 2015, ידוע לנו על כ-833 תינוקות המשתייכים לאוכלוסייה הזרה, לעומת 260 תינוקות בשנת 2008".

"מדובר בכמות עצומה שלא הכרנו בעבר", מבהיר חולדאי, "המייצרת בעיות קשות, שמצריכות תכנון והשקעת משאבים עצומה שעמם עיריית תל אביב אינה יכולה להתמודד לבד. כיום בתי הספר היסודיים הקיימים אינם יכולים להכיל פיזית את המספרים ההולכים וגדלים של הילדים".

מלשכת שר החינוך טרם נמסרה תגובה לטענות, ומלשכת שר האוצר נמסר ל'וואלה' שפרסם את המכתב: אין תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר