רגע לפני בין המיצרים

יד ושם: זאנוויל ויינברגר ומקהלת 'מלכות' שרו לקדושי השואה

השבוע נערך כנס מיוחד של המדור החרדי ביד ושם בו השתתפו קרוב לאלף אנשי חינוך. את החלק האמנותי ביצעה מקהלת מלכות שביצעה מניגוני קדושי השואה • צפו בתיעוד המרגש (קליפים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(יח"צ)

המשכיות בתוך השבר', כך כונה כנס העשור שקיים המדור החרדי ב'יד ושם' בירושלים, עבור קרוב ל-1000 אנשי חינוך, מנהלים ומפקחים, אשר התכנסו ליום עיון בנושא הגבורה ותעצומות הנפש של העם היהודי בשואת אירופה.

את מושב הסיום של היום הארוך הנעימה מקהלת 'מלכות' בתכנית אמנותית מיוחדת שעסקה בנושא 'השואה והניגון היהודי', אותה הנחה מנצח המקהלה ר' פנחס ביכלר.

במהלך התכנית נחשפו המשתתפים לקורותיהם של ניגונים שחוברו בשנות האימה ע"י צדיקי הדורות וגדולי המלחינים, כמו גם למקבץ מרגש שחובר בעקבות המלחמה בעידן התקומה לזכרם של הקדושים הי"ד.

כך במהלך היום, לצד סיור במוזיאון הגדול, נחשפו המחנכים לפעילותו המגוונת של המדור החרדי שע"י 'יד ושם', שמעו הרצאות מיוחדות מפיהם של גדולי הרבנים והמרצים החרדיים, בראשן האזינו לדברי קדשו של כ"ק האדמו"ר מטאלנא שליט"א, אשר עמד בדבריו על הציווי של "זכור את אשר לך עמלק" לצד הציווי של "בינו שנות דור ודור" והדגיש את המחויבות של המחנכים להעביר לדור הצעיר את המסרים הנכונים בלמדם על חורבן יהדות אירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר