המסתורין והביישנות

האישה שלצידו: כמעט הגברת הראשונה?

פרופיל: מלאניה טראמפ, אשתו של דונלד טראמפ המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, היא אחת הנשים המוכרות בארה"ב ועדיין יודעים עליה מעט מאוד בשל בריחתה מאור הזרקורים (בעולם)

יערית אלבז | כיכר השבת |
דונלד ומלאניה טראמפ (שאטרסטוק)

כל אמריקה מדברת על זה שהמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, למרות הפופולאריות הרבה שלו ואולי בגללה, מתנהג באופן "לא נשיאותי". לאחרונה, הוא סיפר לציבור בעצרת תמיכה בו, ש"אשתי והבת שלי (הכוונה לבת איוונקה, הגיורת) אומרות לי 'תתנהג באופן יותר נשיאותי! תתנהג באופן יותר נשיאותי!'".

מסתבר כי מלאניה, האישה הנוכחית שלצידו, ממש לא ביישנית כשזה מגיע ללתת לבעלה עצות פוליטיות. "אני לא מסכימה עם כל מה שהוא אומר, אבל אתם יודעים - זה נורמלי", כך אמרה לפני כחודש בראיון ל-CNN. "אני אדם בפני עצמי, ואומרת לו את דעתי. אני עומדת חזק על הקרקע עם שתי רגלים משלי, ואני חושבת שזו נקודה חשובה מאד במערכת יחסים", טוענת מלאניה.

מלאניה טראמפ (Melania Trump) ילידת סלובניה בת 46, צעירה מבעלה בן ה-70 ב-24 שנה לשניים ילד משותף - ברון. היא אשת עסקים בפני עצמה, יש לה עסק של תכשיטים אותם היא מעצבת והיא יכולה להיות מודל לחיקוי לנשים אחרות, בגישה שלה ליופי. למרות שהיא עסקה בדוגמנות מגיל צעיר, היא לא היסטרית ביחס להזדקנות. "הרבה אנשים בטוחים שאני עושה כל מיני דברים לפנים שלי. אני לא עושה כלום. אני חיה חיים בריאים, ומטפלת כראוי בעור שלי ובגוף שלי. אני נגד בוטוקס, נגד הזרקות, זה עושה נזק לפנים, לדעתי, ופוגע בעצבים", אמר טראמפ בראיון שנערך עימה בעבר, "כל מה שאתם רואים - זה אני. ואני אזדקן בחן, כמו שקורה עם אמא שלי. כנראה הגנים עובדים חזק", הוסיפה בחיוך.

לדונלד טראמפ הייתה איזו מחשבה לרוץ לבית הלבן כבר בשנת 2000. עיתונאי שאל אז את מלניה איזו מין "גברת ראשונה" היא תהיה. התשובה הייתה "אני אהיה מאד מסורתית. כמו בטי פורד או ג'קי קנדי. אני אתמוך בו". קצת מפליא לנוכח העובדה שג'קי קנדי הייתה ידועה כאישה כנועה ובעיקר ותרנית.

הגדלה

בסיבוב הזה, מלאניה מדברת קצת אחרת. בלי ההשוואות. "זו המאה ה-21 ואני פשוט אהיה אני. אני אהיה שונה מכל הגברות הראשונות האחרות", אמרה טראמפ והוסיפה שהיא תעבוד למען נשים וילדים.

נקודה מאד מעניינת הנוגעת ליחסו של דונלד טראמפ למהגרים ולאשתו שאינה ילידת ארה"ב: מלאניה נכנסה לארצות הברית ב-1996 עם ויזת עבודה מסוג H-1B. הויזה הזו בדרך כלל מיועדת לעובדים חיוניים כמו מדענים ומתכנתים שמגיעים לארצות הברית לצורך עבודה זמנית. היא לא רימתה. איכשהו, איזו מין פירצה בחוק אפשרה לשים דוגמנים באותה משבצת של מדענים חיוניים.

באופן מוזר למדי, טראמפ מתנגד מאד לפירצה הזו, ונשבע שהוא יפעל נגד ה"שימוש הנרחב החורג לרעה בויזת H-1B". הוא גם אמר ש"מדובר בעובדים זרים זמניים, שמיובאים מחו"ל, למטרה המפורשת של החלפת עובדים אמריקניים בתשלום נמוך יותר".

מלאניה טראמפ לא מתלהבת מאור הזרקורים והחליטה עם תחילת הקמפיין של בעלה על מדיניות של שמירה על פרופיל נמוך. היא כמעט ולא הופיעה בעצרות שלו, שאליהן מצטרפים מעת לעת ילדיו של טראמפ מנישואיו הקודמים. עם זאת, הוא כמעט אף פעם לא שוכח להזכיר אותה.

קשה לזלזל בגברת טראמפ, היא מדברת חמש שפות; סלובנית, אנגלית, צרפתית, סרבית וגרמנית. אומרים שאולי היא חוששת מזה שיש לה מבטא בולט ולכן היא לא מדברת הרבה ובכל זאת נשאה נאום לא רע בכלל לאומה הכי גדולה, אם נתעלם מסאגת ההעתקה מנאומה של מישל אובמה בה אשמה כותבת הנאומים שלה.

מי מנהל את העניינים?

כזכור, הואשמה טראמפ בגניבת קטעים שלמים מנאומה של מישל אובמה ב-2008, טראמפ נעלבה קשות מהטענות שהתבררו מאוחר יותר כנכונות, כאשר כותבת הנאומים שלה הודתה שהעתיקה קטעים מנאומה של טראמפ ואף ביקשה להתפטר מתפקידה, בקשה שנדחתה על ידי משפחת טראמפ שאמרה כי "טעויות הן אנושיות".

במידה ובעלה ייבחר לנשיאות, היא תהיה הגברת הראשונה האמריקנית הראשונה שנולדה בארץ קומניסטית.

למרות עושרה הרב, אומרים העיתונאים האמריקאים שהיא בעלת קסם אישי רב וצניעות, שהיא מצליחה לקנות את הלב של כל מי שהיא פוגשת, כולל בעלי טור רכילות שאוהבים ללגלג על נשים כמוה. יש שהגדירו אותה כבר כ"קייט מידלטון" של ארה"ב בהשוואה לפופולריות הרבה של הנסיכה הבריטית מדובר במחמאה גדולה שטראמפ תשמח מאד שתתגשם.

טראמפ זוכה לשבחים גם מהעשירון העליון, אשתו לשעבר של איל התקשורת רופרט מורדוק, וונדי דנג, כתבה עליה במכתב ל"ניו יורק טיימס" שמלאניה טראמפ היא "אישה תומכת, אמא נהדרת ובן אדם נפלא".

דמותה של טראמפ מסתורית למדי לאור העובדה שהיא כאמור מפחיתה ככל הניתן את חשיפתה לתקשורת ומותירה לבעלה הסוער את הבמה כולה, אם כי בהחלט ייתכן כי יש לה השפעה גדולה מאד עליו, גם אם היא לא זו שמביעה את דעותיה בקול אלא רק באוזניו. טראמפ בהחלט יכול להיכנס בעוד כמה חודשים לבית הלבן וה"גברת הראשונה" שלו תמשיך להעסיק את מומחי המדיניות והפוליטיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר