מחקר: בכי חזק תורם לירידה במשקל - ולא בגלל מה שאתם חושבים

רוצים לרדת במשקל? תתחילו לקרוא ספרים עצובים. כאלה שיגרמו לכם לפרוץ בבכי חזק וטוב. מחקר חדש חושף את הספורט הכי מוזר לירידה במשקל - לבכות. והרבה. הנה למה (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
תבכו הרבה, זה יעשה לכם רק טוב (צילום: shutterstock)

מחקרים רבים כבר הוכיחו קשר מובהק בין בכי טוב אחרי יום מלחיץ להקלה ושחרור נפשי. אך לפי דיווחים חדשים, אותו בכי יכול לסייע גם ב...ירידה במשקל.

ד"ר פטר סולק, מומחה בלחץ ומתחים מטנסי, ארה"ב, אומר כי סשן של בכי עמוס אמוציות ורגש יכול לעזור לנו להיפטר מקילוגרמים מיותרים.

בראיון לPopSugar, הסביר סולק כי דמעות הנוצרות ממתחים מכילות את ההורמון פרולקטין, הורמון אדרנוקורטיקוטרופי וההורמון אנקפלין לאוצין "שמיוצרים על ידי הגוף כאשר הוא נמצא תחת מתח כבד".

לדברי סולק, כשאנו נפטרים דרך הדמעות מהורמון אדרנוקורטיקוטרופי, אנו מפחיתים אוטומטית את הקורטיזול בגוף - הורמון האחראי על ויסות רמת הלחץ בגוף, ושמו נקשר, לא לטובה, בסיוע לצבירת שומנים בגוף.

הספורט הכי מוזר לירידה במשקל

כדי לחזק את הדברים, מגיע מחקר נוסף שנערך על ידי המרכז הרפואי סנט פול-רמזי בראשות הביוכימאי ד"ר ויליאם ה. פריי, ופורסם בניו יורק טיימס.

לפי ממצאי המחקר, כמו שתהליכים אקסוקריניים (הפרשת חומרים) אחרים כמו הזעה ומתן שתן, עוזרים לגוף להיפטר מרעלים מזיקים ומהורמונים שנגרמו עקב מתח, כך גם עובדות הדמעות.

בנוסף, המחקר של ד"ר פריי מצא כי הדמעות האפקטיביות לירידה במשקל חייבות להיווצר מבכי ועצב אמיתיים, ואינם יעילות כשמדובר בדמעות בצל או כל גירוי אחר בעיניים.

ד"ר פריי מציין כי הזמן הטוב ביותר לבכות הוא בין השעות שבע לעשר בערב, שאז אנשים נוטים להיות בסביבת משפחתם או אנשים הקרובים אליהם, וסף הרגש שלהם נמוך יותר וקל יותר לגירוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר