טבח מזעזע בגרמניה

נער גרמני-איראני רצח תשעה בני אדם שפותו ב"ארוחה חינם"

נער גרמני ממוצא איראני רצח תשעה בני אדם ופצע 16 נוספים לאחר שפיתה אותם להגיע לארוחה בחינם במקדונלד'ס. עדת ראייה: "צעק אללה אכבר". הקנצלרית: "עברנו לילה של אימה" (חדשות)

בעיגול: היורה (מתוך טוויטר)

עלי דויד סונבולי, נער גרמני-איראני בן 18, רצח בסוף השבוע תשעה בני אדם - שישה גברים ושלוש נשים. הנער ביצע את הרצח לאחר שפרץ לחשבון פייסבוק של נערה, והזמין באמצעותו אנשים לארוחה חינם בסניף מקדונלד'ס סמוך לאיצטדיון האולימפי במינכן. "בואו היום ב-4. אני יכולה לקנות עבורכם משהו אם תרצו, אבל לא יקר מדי", נכתב בהודעות ששיגר סונבולי מהחשבון שפרץ.

עדי ראייה לאירוע סיפרו לכלי התקשורת כי ראו את סונבולי כשהוא חמוש בנשק, מסתובב ברחבי החניון של המזללה ויורה. הוא ירה בעצמו במרחק של קילומטר מהזירה בה ביצע את האירוע וגופתו נמצאה כשעתיים וחצי לאחר הרצח.

זירת האירוע (מתוך יוטיוב)

בכלי התקשורת נפוצו במהלך סוף השבוע שמועות כי היורה צעק קריאות נגד זרים. במקביל, ב-CNN צוטטה עדת ראייה שטענה כי שמעה אותו צועק "אללה אכבר". "אני יודעת את זה כי אני מוסלמית. ראיתי ירי בילדים שישבו לאכול. הם לא יכלו לברוח". מאוחר יותר דווח כי נשלל קשר בין היורה לארגון דאעש והרקע לאירוע עדיין נבדק.

זירת הירי (Marsmensch)
רגעי הירי (Twitter)

"עברנו ערב ולילה של אימה", אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל: "כולנו עדיין תחת השפעת התמונות המחרידות. מעשה של מפגע יחיד פגע ברבים. תנחומיי העמוקים לקרובי הקורבנות, אנחנו חולקים את כאבם. קשה לכל אחד מאיתנו לעבור ערב ולילה כאלה, בעיקר נוכח כל החדשות הנוראות שאליהן נחשפנו לאחרונה - הפיגוע בניס, הפיגוע ברכבת בווירצבורג".

הנער היורה, כפי שתועד על ידי גולשת (MailOnline)

"כל אחד שואל את עצמו אם הוא בטוח. החופש והסולידריות של החברה הגרמנית הם עוצמתנו. עלינו לחקור את הנסיבות שהובילו צעיר שהגיע לפני שנה לגרמניה להקצנה שכזו".

הנשיא האמריקני ברק אובמה התייחס לטבח בסוף השבוע ואמר כי "אנחנו עדיין לא יודעים מה בדיוק קורה שם, אבל מובן שלבנו עם הנפגעים. נספק לגרמניה את כל התמיכה הדרושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר