"עקרונות הדת"

המאבק החדש של סאטמר: נשים עם מטפחות

האדמו"רים מסאטמר ופאפא הכריזו מלחמה נגד נשים שחובשות מטפחות או בנדנות. הסיבה: גורמות לנשים לחדול מלגלח את שיער ראשן - מה שמוגדר בחצר כ"עקרונות הדת ויסודות החסידות" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בחסידויות סאטמר ופאפא יוצאים למאבק חריף במטפחות הראש ובבנדנות לנשים. בחסידויות בהן נוהגות הנשים לגלח לחלוטין את שיער ראשם, התעורר לאחרונה כעס גדול עקב "פירצה" שנוצרה בעקבות כך שחלק מנשות חצרות הקודש החלו ללבוש מטפחות שאינן מקובלות בחצרות, זאת על אף שבקרב קהילות רבות חובשות אותן נשים רבות.

בכינוס שנערך במעונו של האדמו"ר מסאטמר, יצאו רבני החסידות בחריפות רבה כמגד הפירצה וה"שינוי ממסורת הדורות", כשבעקבות כך פורסם כרוז מטעם הוועד האחראי לפיו "בשם הרבי אין לחבוש את המטפחות מסוג "שיינע"ל ברע"י סנוד'ס".

במקביל פורסם לפני מספר שבועות כרוז בחסידות פאפא על רקע בואם של ימי הקיץ והחשש ממכשולות בתחום הצניעות, לפיו "בהוראת האדמו"ר אין לשנות מדרך אבותינו ויש לעמוד על המשמר בעניני קדושה וצניעות וכי המשנה ואינה מגלחת את שיער ראשה עוברת על דת".

גורמים בחסידויות הסבירו ל"כיכר השבת" כי בשימוש במטפחות החדשות קיימות שתי בעיות עיקריות. האחת, עצם ההליכה אחרי ה"מודה" ו"שינוי מהמקובל בכך שמתחילות לחבוש כיסויים הנחשבים למודרנים ועכשויים מה שמהווה פירצה חמורה בגדרי הצניעות", והן העובדה שבמטפחות הללו לא ניתן להבחין מי מגלחת את שיער ראשה כפי התקנות - מה שיוצר מצב לפיו ייתכן רפיון בעניין החשוב ויביא לכך שחלק מהנשים יפסיקו להקפיד על כך. "מדובר בעקרונות הדת ויסודות החסידות ואסור להתפשר על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר