"אלופים במיל' יעידו לטובת החייל היורה אלאור אזריה"

מחר יציג לראשונה אלאור אזריה בפני בית הדין הצבאי את גרסתו לאירוע הירי במחבל בחברון. מקורביו אמרו לחדשות 2 כי אלופים במיל' צפויים להעיד לטובת אזריה במסגרת ההגנה (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אזריה (Flash90)

מחר (ראשון) בשעות הבוקר, יחל שלב ההגנה במשפטו של החייל היורה אלאור אזריה, הנאשם בהריגה והתנהגות שאינה הולמת. אזריה עצמו יעלה לראשונה לדוכן העדים ויציג את גרסתו לאירוע בו ירה במחבל שהיה לכאורה מנוטרל. לפי הדיווח בחדשות 2, פרקליטיו של אזריה יאמרו כי הוא פעל כמצופה לאחר שחשש כי המחבל נושא על עצמו מטען חבלה. עוד דווח כי לטובת אזריה צפויים להעיד קצינים בכירים במילואים - בהם גם אלופים.

מקורביו של החייל אמרו כי הבכירים החליטו להעיד לטובתו לאחר שהבינו כי "המשפט הוכרע מראש" וכי "לא נעשה לחייל משפט צדק".

לפני כשבועיים העיד בבית הדין הצבאי ביפו, המפקד לשעבר של גדוד שמשון בחטיבת כפיר, סגן-אלוף דוד שפירא. "שעה וחצי אחרי האירוע שוחחתי אישית עם אזריה. שאלתי אותו למה הוא ירה? אלאור ענה שהוא זיהה שהמחבל זז בראשו ושלידו הייתה סכין".

"שאלתי את אלאור, אתה היית קרוב אליו, למה לא ניגשת לבעוט את הסכין ממנו? אלאור השיב 'חשתי בסכנה'. אמרתי לאלאור שיש לי תחושה שהוא לא בדיוק אומר את האמת, כי סמוך לאירוע הוא אמר למ"פ משהו אחר לחלוטין. אלאור שתק. אמרתי לו שזה אירוע חריג של ירי במחבל פצוע ושהוא מושעה מתפקידו עד לסיום הבירור. זה אירוע חריג כי הירי בוצע לא בשלב הראשוני של האירוע שבו הכוח הותקף אלא בשלב שבו המחבל לא היווה איום, לכן הירי הזה היה במחבל פצוע שלא היווה סכנה".

"אלאור לא דיבר איתי בשיחה הזו על חשש ממטען אלא רק על חשש מסכין שהייתה מונחת סמוך למחבל", הדגיש סא"ל שפירא בעדותו. "אף אחד לא התריע בפניי על חשש למטען. לא זיהיתי דבר חריג מכיוון המחבלים. אלאור דיבר על חשש מסכין ולא על חשש להפעלת נשק. הוראות הפתיחה באש מבדילות בין זיהוי ודאי של מטען לבין חשש ממטען".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר