עסקת 'כתר פלסטיק'

החברה נמכרה במיליארדים, האחות דורשת פיצויי ענק

חברת הענק נמכרה בשבוע שעבר בסכום אדיר ותקדימי של 1.4 מיליארד דולר. האחים סגול רכשו לפני יותר מעשור את חלקה של אחותם בחברה אך היא דורשת כעת פיצוי בסך מאות מיליוני שקלים (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

עם הכסף בא התיאבון: בשבוע שעבר דווח על עסקת הענק לרכישת "כתר פלסטיק" תמורת כשש מיליארד דולר מידי האחים סגול מתברר כי אחותם ויקי בן־ג’ויה, דורשת מאחיה פיצוי של 140 מיליון דולר בשל העסקה. בן־ג’ויה מכרה את חלקה בכתר (10%) בתחילת 2005 לאחיה, שעלו לאחזקה של 50% בחברה כל אחד, תמורת 20-30 מיליון דולר, לפי ההערכות (הסכום הרשמי לא פורסם מעולם). אילו בן־ג’ויה הייתה מוכרת את מניותיה כיום לפי השווי שבו נמכרה כתר - 1.7 מיליארד דולר - מניותיה היו שוות 170 מיליון דולר.

כעת על פי הדיווח בכלכליסט דורשת בן־ג’ויה כפיצוי את הפער בין הסכום ששולם לה אז לשווי המניות כיום. לא ברור מהם טיעוניה של בן־ג’ויה שבאמצעותם היא דורשת פיצוי, אולם ידוע כי היא נעזרת בייעוץ משפטי בהתנהלות מול אחיה. ההערכות הן שחלק מטיעוניה נשענים בין היתר על התוצאות העסקיות של כתר: מחזור הפעילות של החברה ב־2004 עמד על 700 מיליון דולר ואילו ב־2016 הוא צפוי לעמוד על כמיליארד דולר.

בתגובה לפניית “כלכליסט” אמרה בן־ג’ויה כי אין קונפליקט בינה לבין אחיה, אולם כשנשאלה ספציפית על דרישת הפיצויים היא לא העבירה כל תגובה. מטעם סמי סגול וחברת כתר נמסר כי “העסקה עדיין לא הושלמה וכל מידע בנוגע אליה בשלב זה הוא בגדר שמועות וספקולציות”.

גם לאחר שעסקת המכירה תושלם והאחים סגול ייפרדו מהשליטה בחברה הפרטית הגדולה בישראל שבה הם ימשיכו להחזיק כ-20%, סמי סגול צפוי להישאר בכתר פלסטיק בשנתיים הקרובות לכל הפחות.

הסיבה לכך על פי הדיווחים, שסגול יישאר בחברה היא מעורבותו בפיתוח חדש של החברה - מזוודות נוסעים - מוצר שעד כה כתר מעולם לא ייצרה. פיתוח המוצר נמצא בשלביו האחרונים וכתר מתכננת להקים מפעל כדי לייצר את המוצר באופן מסחרי. ככל הנראה, המפעל צפוי לקום באחת ממדינות אסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר