הפתעה במצולות

הטנק האמריקאי שהנאצים הטביעו - נמצא בקרקעית הים

טנק אמריקני שהיה בדרך לכוחות הרוסים כדי להצטרף לשדה הקרב הקשה נגד הנאצים במלחמת העולם השניה, לא הגיע ליעדו: צוללת גרמנית הטביעה אותו. כעת, הרוסים איתרו אותו בים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טנק ה'שרמן M4'. אילוסטרציה (צילום: מתוך ויקיפדיה)

חיילים רוסים שצללו למעמקי ים ברנץ שבאוקיינוס הקרח הצפוני - עלו בחזרה לפני המים כשברשותם שלל מקורי: טנק אמריקאי ממלחמת העולם השנייה. על פי ההערכות, הטנק הועבר על גבי אוניית משא בשנת 1945, אך צוללת מכוחות הנאצים הטביעה את הספינה באמצעות טיל טורפדו והשאירה את הטנק במעמקים למשך יותר מ-70 שנה. הטנק נמצא בעומק של 55 מטר מתחת לפני המים.

הטנק המדובר הוא מסוג שרמן M4, טנק אמריקאי בגודל בינוני, והוא היה לטנק המיוצר ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית: כ-50,000 טנקי שרמן מכל הדגמים יוצרו במהלך מלחמת העולם השנייה. בכך הוא הפך לאחד הטנקים הידועים ביותר בהיסטוריה הצבאית. בשנת 1942 עלות כל טנק כזה הייתה 33 אלף דולר, במונחים של היום – כחצי מיליון דולר.

ככל הנראה, הטנק שנחשף היה אמור לעבור מכוחות בעלות הברית אל ברית המועצות במהלך מלחמת העולם השנייה, אך כאמור, מעולם לא הגיע ליעדו. הטנק התגלה על ידי חיל הים הרוסי כבר בשנת 2010, ומאז נעשו מאמצים שונים להוציא אותו מתוך המים.

לצד הטנק התגלו גם טילי נ"מ ונשקים שונים. הטנק עתיד להיות מוצג במוזיאון לאחר שיעבור תהליך ניקוי ושחזור מקיף, ועל פי ההערכות, במעמקי הים ישנן אבידות נוספות שהיו על סיפון הספינה שהוטבעה, 20 ק"מ בלבד מיעדה. מדובר בטנק השני שנשאה הספינה המדוברת, כשהראשון חולץ מהמים כבר בשנת 2014.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר