מחקר: אנשים שמשלמים בכסף מזומן נהנים יותר

כמה קל ונטול כאבים זה לשלוף כרטיס, להחליק באלגנטיות ול'קבל'...כמעט כל מה שאנחנו רוצים. אז זהו, שלא. מחקר מצא שאנשים שמשלמים במזומן נהנים יותר ממה שרכשו (כסף)

במזומן אנחנו מרגישים יותר את חוויית הרכישה וההנאה גוברת (צילום: shutterstock)

חשבו כמה קל ונטול כאבים זה להעביר כרטיס אשראי כדי לבצע רכישה. חיטוט בתיק כדי למצוא את הארנק - וגם אז, לא בטוח שסך המרשרשים בו יכסה את הרכישה - מעמת אותנו עם הרגלי הבזבוז שלנו, ומוציא מהקנייה את כל הכיף.

רגע, פאוזה. מחקר חדש שנערך באוניברסיטת טורונטו סקרבורו על ידי פרופסור אבני שאה, מומחית לשיווק, טוען את ההפך בדיוק: אי הנוחות שמגיע עם תשלום במזומן הוא למעשה עניין חיובי לא רק לחשבון הבנק, אלא גם לנשמה.

יצאה לקנות קפה וחזרה עם מחקר

בראיון לניו יורק טיימס, סיפרה פרופסור שאה כיצד יום אחד היא יצאה לקנות קפה, ושילמה במזומן. כשטעמה את המשקה, היא חשבה לעצמה שהפעם הקפה טעים יותר מבפעמים קודמות, בהן היא שילמה בכרטיס אשראי.

שאה החליטה לחקור את העניין, ולבדוק - האם אנשים אכן נהנים יותר לאחר תשלום במזומן? במסגרת המחקר הראשון, קבוצת משתתפים אחת נדרשה לקנות ספלים במחיר 2$ לאחד באמצעות כרטיס אשראי, וקבוצה אחרת - במזומן.

לאחר מכן, התבקשו המשתתפים למכור לשאה בחזרה את הספלים, אך הפעם יהיה עליהם לנקוב בעצמם את מחיר הספל. חברי הקבוצה ששילמה במזומן, נקבו במחיר שהיה כפול, בממוצע, מהמחיר אותו נקבו חברי הקבוצה ששילמו באשראי.

להרגיש את הכסף

כדי לחדד את מסקנותיה, ערכה שאה מחקר שני, בו המשתתפים נדרשו לתרום 5$ לצדקה. קבוצה אחת באמצעות אשראי, והשנייה במזומן. לאחר תרומתם, קיבל כל תורם סרט צבעוני לקשור על היד, שיוכיח את נדיבותם. שאה מצאה כי אנשים שתרמו במזומן היו גאים הרבה יותר מאלה שתרמו באשראי.

החזירו אותו לארנק. גם חשבון הבנק וגם הנשמה ירוויחו (צילום: pexels)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר