מגנה את אחיו

האח מיכאל: "עוול למשפחה. 'שליסל', 'שליסל' - מעולם לא היינו קנאים"

למיכאל קשה לשאת את כאבו על התדמית שנוצרה למשפחתו בעקבות הרצח שביצע ישי אחיו ומעצר השווא שלו עצמו בשבוע שעבר. בראיון ראשון הוא מגנה קשות את פשעי אחיו. צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הראיון עם מיכאל שליסל (צילום: עפר מאיר ואלי מנדלבאום, ynet)

מיכאל שליסל, אחיו של הרוצח ישי, ששוחרר ממעצרו בשבוע שעבר בחשד לקשירת קשר לפגוע במשתתפי המצעד בירושלים, מצהיר בראיון ראשון: "אני מתנגד בתוקף לאלימות ולמעשים של אחי, הבהרתי לו את זה בשיחה שקיימתי איתו". על אחיו ישי, כזכור, נגזרו מאסר עולם ועוד 31 שנות מאסר בגין רציחתה של שירה בנקי ז"ל ופציעת משתתפים אחרים במצעד בירושלים בשנה שעברה.

מיכאל שוחרר ביום שישי למעצר בית שהסתיים היום (ראשון), ולמשטרת ירושלים היה חשוב לציין כי החקירה נגדו נמשכת, ובסיומה יועבר כל החומר בעניינו לפרקליטות. כעת, בהתייחסות ראשונה לחשדות נגדו מספר מיכאל, כי "ישי התקשר ביום שישי. הוא אמר שהוא חושב שהמצעד הוא חילול השם נורא, והוא קרא לבוא להשתתף בתפילה שתיערך בירושלים כתשובה לחילול השם. שאלתי אותו 'אתה רוצה שאשתמש באלימות?', אז הוא אמר לי רק 'תבואו לתפילה, לא אלימות'".

"אמרתי לו שאני נגד, אני לא רואה בזה 'סמל חילול השם'. יש דברים נוספים", מוסיף מיכאל ומתאר לאתר ynet. "אני לא יודע מה נכנס לו ג'וק דווקא בזה, אני נגד אלימות. זה לא פותר בעיות – רק מחריף אותן. צריך ללכת בדרכי הסברה. ככה התנהלה השיחה – הצגתי לו את הנתונים ואת הדברים האלה ואמרתי לו 'אתה מבין שאני הבר-פלוגתא שלך בנושא'. כאן המשטרה נכנסה לתמונה. שאלו אותי 'בר פלוגתא, מה זה בר פלוגתא?' היה נראה שהם לא מבינים".

מיכאל שליסל בביתו (צילום: עפר מאיר - ynet)

המשטרה רצתה שהוא ישחזר את השיחה, מספר מיכאל: "שחזרתי את התמליל כמו שהצגתי כאן. החוקר התלבש על ה'בר פלוגתא', אז הסברתי לו שזה מושג בארמית פשוט מאוד – שני אנשים שחולקים על כל דבר בעניין. אתה תגיד מותר – אני אגיד אסור".

מיכאל מוסיף לגבי הרצח שביצע אחיו ישי: "החזון איש זיכרונו לברכה אמר שבזמננו אלימות היא רק מזיקה ולא תורמת. אני יכול להגיד למשפחת בנקי שאני ודאי נגד המעשה. חבל מאוד שקרה מה שקרה. צר לי מאוד שזה קרה ושהיא איבדה את חייה".

"התחושה הייתה מאוד קשה", מגלה מיכאל לגבי מעצרו. "היחס שקיבלתי בתא המעצר לא היה נחמד מצד הסוהרים. וגם בצד העוול למשפחה – שליסל שליסל. מעולם לא אני ולא האחים שלי (מלבד ישי) עשינו רושם כלשהו כאילו משפחת שליסל יותר קנאים ממישהו אחר. גם האחים שלי סבלו על לא עוול בכפם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר