שכונה חדשה תוקם בבני ברק: 1,900 יחידות דיור

רשות מקרקעי ישראל מקדמת שכונה חדשה בבני ברק כדי להתגבר על מצוקת הדיור הקשה בעיר. השכונה שתמוקם בצדה הצפוני של העיר ליד פארק הירקון מתוכננת להתחבר לעיר הישנה (נדל"ן)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בני ברק (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

רשות מקרקעי ישראל מקדמת בבני ברק הקמת שכונת מגורים חדשה ובה 1900 יח"ד במסגרת הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור.

העיר בני ברק הסובלת מזה שנים רבות ממצוקת דיור וממחירים מרקיעי שחקים, זוכה גם היא בימים אלו לתוספת משמעותית של 1,900 יחידות דיור חדשות, המתוכננות בחלקה הצפוני של העיר בין דרך אם המושבות לפארק הירקון.

התכנית מהווה חלק מתכנית המתאר החדשה של העיר אשר אושרה להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב בתחילת החודש.

שכונת המגורים החדשה תשכון לאורכו של פארק הירקון אשר יפותח בהתאם לתכנית שאושרה לא מכבר ויוקמו בה כל מוסדות הציבור, החינוך, התרבות והדת התואמים את אופי תושביה דבר שיאפשר להם ליהנות ממוסדות ציבור הסמוכים לביתם.

דגש מיוחד ניתן לחיבורה של השכונה החדשה לעיר הקיימת הן בכלי רכב פרטיים והן בתחבורה ציבורית הכוללת בין היתר תחנת רכבת ומרכז תחבורה אזורי בפאתי השכונה והן קווי אוטובוסים וקו הרכבת הקלה אשר ישרתו אותה.

במסגרת התכנית ייבנה גשר לכלי רכב ולקו הרכבת הקלה בהמשכו של רחוב הרלינג אשר יחלוף מעל מסילת הרכבת וכן מעברים להולכי רגל שיקשרו את השכונה החדשה לעיר הוותיקה.

עוד עולה מהתוכנית כי הדירות בשכונה ייבנו בשטח עיקרי ממוצע של 100 מ"ר בבניינים בני 6 קומות עם דירות בקומת הקרקע ובקומת הגג. מאחר ומדובר בשכונה עם צביון חרדי, לכל יחידת דיור יינתן פתרון תכנוני להקמת סוכה.

בנוסף לפארק הירקון הכלול המהווה חלק מהשכונה, מתוכננת בה מערכת שבילי הולכי רגל ומדרכות רחבות הכוללות נטיעות עצי צל לאורכם.

לדברי גילי טסלר מתכננת המחוז, עיריית בני ברק נחשבת לעיר הצפופה בישראל מגבלת הבנייה בשל צביונה המיוחד מחד והעדר קרקע להמשך פיתוח הביא את רשות מקרקעי ישראל ליזום ביחד עם העירייה את התכנית ולהוביל אותה כתכנית בעדיפות לאומית. הפתרונות שייווצרו יאפשרו לאוכלוסייה חדשה להגיע לעיר ולאוכלוסייה הקיימת לשפר דיור במתחם החדש, כמו כן, להשתמש בשטחי הציבור המיוחדים שיוקצו במקום. כל זאת, בצד המשך פיתוח שטחי תעסוקה אשר מתרחבים מאוד בשנים האחרונות בעיר ותורמים לעיגון כלכלי חיובי בהתפתחותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר