חוק הליבה בוטל וההסתה של יש עתיד חוזרת

ביש עתיד מיהרו להסיר את המסכה לחשוף שוב את פניה האנטי חרדיים זאת כתגובה על ביטול חוק הליבה, למרות שבפועל לא היה לו שום משמעות עד 2018 (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך)

כמה שעות לאחר ביטול חוק הליבה וב"יש עתיד" כבר מיהרו לקפוץ על עגלת ההסתה ולשחרר סרטון בו הם תוקפים בחריפות את החרדים ומציגים אותם כרוכבים על הציבור בישראל כמיטב המסורת של המפלגה שתקפה בעבר פעמים רבות את היהדות החרדית.

לדברי השחקן בסרטון שרוכב על בנו, ליותר ממיליון אזרחים לא יהיה פרנסה כיוון שהם לא לומדים אנגלית ומתמטיקה וממילא יפלו על כתפיהם של הציבור בישראל.

כאמור, הממשלה אשרה היום (ראשון) את תיקון חוק הליבה המבטל את חיוב לימודי הליבה במוסדות הפטור, מהלך שאותו הובילו בזמנו שי פירון ומפלגת יש עתיד.

יצוין, כי מדובר בפועל בביטול סעיף 10א בחוק חינוך חובה שבפועל לא נכנס עדיין לתוקף אלא היה אמור לחול רק בשנת 2018. הסעיף במתכונתו הנוכחית קובע כי תקצוב מוסדות הפטור ייעשה רק בתנאי שיילמדו בהם 10–11 שעות לימודי ליבה (אנגלית, מתמטיקה ומדעים) שייבחנו בבחינות המיצ"ב והמבחנים הבינלאומיים, ושתיאסר בהם אפליית תלמידים על פי מוצאם.

הסעיף החדש קובע רק כי "השר רשאי לקבוע בתקנות, סדרים ותנאים למתן הוראת פטור למוסד חינוך לפי סעיף 5(א), להפעלת מוסד כאמור ולהשתתפות המדינה בתקציבו". משמעות הדבר היא שכעת יוטל על שר החינוך לקבוע תקנות שיהוו את התנאים למתן תקצוב למוסדות הפטור, שעומד על 55% מתקצוב מוסד רגיל.

השר אופיר אקוניס מ'הליכוד' נטש את הישיבה בפרצוף זועם במחאה על כך שהקנה שונתה. אקוניס טען כי החלטה הממשלה לביטול לימודי הליבה במוסדות החרדים היא שגיאה: "אני בעד שכל ילדי ישראל ילמדו לימודי ליבה", אמר ועזב את ישיבת הממשלה בפרצוף זועם.

מנגד, נתניהו הגיב לו בין היתר: "הממשלה הזו קיימת בזכות ההסכמים עם המפלגות החרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר