האפליקציה שעשויה להוות תחליף לצ'ק הבנקאי

258 מיליארד שקל ב-34 מיליון צ'קים - סכום אדיר המסכם משיכה מחשבונות עו"ש ברבע שנה בלבד. מעניין, בשל כך, אם צפויה הצלחה לאפליקציה חדשה שמהווה תחליף לנייר המוכר - הצ'ק (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צ'קים, הסוף? (צילום: פלאש 90)

מיזם ישראלי חדש, מבקש להציב תחליף לתשלומים בצ'קים. באפליקציית V-Check החדשה ניתן לבצע העברות כספים אלקטרוניות, סחירות ועתידיות בדומה לפעולה של משיכה, קבלה והסבת צ'ק, ללא צורך במפגש פיזי וללא שימוש בנייר הצ'ק.

דרך האפלקציה ניתן לבצע תשלומים וכן הפקדת תשלום דחוי, אפשרות לסחור בתשלום ולהעבירו לצד ג' והוצאת תשלום המאושר על ידי שתי חתימות (מתאים לשותפים עסקיים) - כמובן לאחר הרשמה קצרה, הכוללת הזנת קוד אבטחה ומתן הרשאה לחיוב חשבון הבנק

יצויין, כי האפליקציה היא חינמית וגם העברות הכספים, והעמלה שנגבית היא ממקבל התשלום הסופי. העמלה נעה סביב 4-2 שקלים תלוי בגובה התשלום. לדברי קובי רם, מנכ"ל ומייסד V-Check, "בישראל, נכון ל- 2015, קיימים כ-500,000 בעלי עסקים קטנים ובינוניים, שמשתמשים, מפקידים ורושמים ביום-יום עשרות צ'קים לספקים השונים ולחשבונות העסק. ניתן לצמצם עלויות של עד עשרות אחוזים לבעל העסק, על ידי קיזוז העמלות הנגבות על ידי הבנקים וחברות האשראי, בנוסף לייעל תהליכי עבודה, אם בלוגיסטיקה של גביית הכספים, ובהתנהלות האדמיניסטרטיבית בהקשר זה".

ההבדל בין אפליקציות תשלומים שכבר קיימים או האפליקציות של הבנקים לבין האפליקציה, הוא שבה ישנה אפשרות להסב תשלום לאדם אחר או לאפשר תשלום דחוי, ללא עמלה, היא ייחודית. רם מציין באתר ynet, כי ניתן לשלם באפליקציה עבור כל מטרה, כאשר מי שקיבל תשלום ואין לו בסמארטפון את האפליקציה, מקבל מסרון עם לינק להורדת האפליקציה.

מענין לציין, כי על פי נתוני בנק ישראל שפורסמו בחודש שעבר, ברבעון הראשון של 2016 נמשכו 258 מיליארד שקל ב-34 מיליון צ'קים שניתנו מחשבונות העו"ש של הציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר