"שמר על איפוק"

הרב ברלנד התעמת עם המתלוננות נגדו: "לא היה ולא נברא"

מנהיג 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד עומת הצהריים עם המתלוננות נגדו והכחיש את טענותיהן. "לא היה ולא נברא" אמר. אחת המתלוננות הטיחה בו דברים קשים. עורכת דינו: 'הדלפה מכוונת' (חרדים)

הרב אליעזר ברלנד, ארכיון (צילום: מאיר אלפסי - כיכר השבת)

מנהיג קהילת "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד התעמת היום (ראשון) עם חלק מהמתלוננות נגדו, והכחיש את טענותיהן. לפי הדיווח באתר "וואלה! NEWS" הרב ברלנד אמר למתלוננות כי המיוחס לו "לא היה ולא נברא" ושמר על איפוק במשך רוב זמן העימות. עוד דווח כי אחת המתלוננות הטיחה בו דברים קשים: "אני מסויטת ממך, גרמת לי לטראומה".

הרב ברלנד טען במהלך העימות כי הוא אינו מכיר את אחת המתלוננות, אולם לדבריה, יש עדים רבים שיעידו על קשריה עם הרב ומספר פעמים בהם שהתה בבית הרב.

מנגד, עורכת הדין רחל תורן שמייצגת את הרב ברלנד, תקפה את ההדלפות מהעימות לעיתונות ואמרה: "אני מזועזעת מההדלפה המכוונת מחדרי החקירות של המשטרה, דבר המהווה המשך ישיר להתנכלות המשטרה לרב".

"לגופו של עניין", הוסיפה עו"ד תורן, "אין לי ספק שהרב הכחיש את את התלונות המופרכות. מדובר בתלונות שהרב מכחיש כבר שנים ואני שמחה שניתנה לרב ההזדמנות לעשות כך גם במשטרה. אלא שאני, להבדיל מהמשטרה, לא מנהלת את התיק בתקשורת" נמסר בהודעת חסידי הרב ברלנד לתקשורת.

כזכור, מוקדם יותר הובילה המשטרה את הרב ברלנד מבית המעצר 'ניצן' בו הוא עצור לחקירה במשרדי יחידת להב 433 בלוד. הרב הובל תחת אבטחה כבדה מחשש שחסידיו ינסו להתפרץ לעברו. בכניסה לבית המעצר שהו עשרות מחסידיו המביעים ברבם תמיכה ואמון מלא למרות החשדות המיוחסים לו.

ב'שובו בנים' איימו כי אם הרב לא ישוחרר מחר, הם מתכוונים להפגין מול משרדי להב 433 ואף הכריזו על "גיוס כללי" בקהילה. לדבריהם: "חסידי הרב מתכוונים ללוותו מחר לכל אשר ילך. ואם חלילה חקירתו לא תסתיים", הם מבטיחים, "להתכנס בהמוניהם ליד משרדי היחידה החוקרת בלוד".

"עד 20 אלף חסידי הרב ברלנד צפויים להגיע לכל מקום שבו יימצא הרב מחר - בבית משפט השלום בראשל"צ, להב 433 בלוד או ליד בית הכלא ניצן לעצרת תמיכה והזדהות עם הרב העצור", הם מבטיחים.

בהודעה מטעמם נאמר כי "חסידי הרב זועמים על התנהלות חוקרי המשטרה ודברי הפרקליטות כנגד הרב תוך הטעיית בתי המשפט שדנו בבקשות המעצר שהוצאו בעניינו".

מוועד הפעולה נמסר עוד כי "חסידי הרב ינהגו ברוח דברי הרב, במתינות, בצניעות ובאחריות וזאת לנוכח גודל השעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר