בלי ליב"ה ובלי ספרדיות

ש"ס תמכה בביטול סעיף האפליה; ח"כ מרגי: אתקע את החוק

חוק הליבה שהמפלגות החרדיות חוגגות את ביטולו המסתמן, כולל גם סעיף שנועד למנוע אפלייה של בנות ספרדיות. ח"כ יעקב מרגי מאיים: "אם סעיף האפלייה לא יוסר - כל החוק לא יעבור" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

המפלגות החרדיות חגגו היום (ראשון) על ביטול חוק הליב"ה של שר החינוך הקודם שי פירון - אולם מתברר כי מאחורי הכותרת הכללית על ביטול חיוב לימודי הליב"ה, מסתתר סעיף נוסף שמבוטל גם הוא בעקבות החוק החדש - סעיף שנועד למנוע אפלייה של בנות ספרדיות בסמינרים ומוסדות חינוך.

בחוק הוכנס סעיף האוסר אפליה על רקע עדתי - אפליה ממנה סובלות מידי שנה מאות בנות ספרדיות. החוק של לפיד ביקש לתמרץ את המנהלים שלא לעבוד בשיטת 'המכסות'.

אך כאמור, בתמיכת תנועת ש"ס, הסעיף המדובר בוטל. לדברי בכירים במפלגה: "יש החלטה לבטל את כל מורשת שי פירון, לטוב ולרע, לא להגיד על סעיף אחד כן וסעיף אחר לא". גורם אחר בש"ס הסביר: "אנחנו חלק מקואליציה, יהדות התורה דרשה זאת, היינו צריכים להגיע להסכמות".

עם זאת, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) הכריז בשיחה עם "כיכר השבת" כי: "החוק החדש צפוי לעבור דרך ועדת החינוך. אני מודיע אם לא יורידו את סעיף האפליה - כל החוק לא יעבור. אני לא אקדש את האפליה".

גורם המתעסק באפליה אמר ל"כיכר השבת": "מקווה שיתנו למרגי לתקוע את החוק במידה וסעיף האפליה לא יוסר. למרגי יש כוונות טובות, התקווה היא שהוא גם יקבל גיבוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר