איגוד הסמינרים מתלונן

משרד החינוך מקצץ שוב במכסת עובדי ההוראה

באיגוד הסמינרים המייצג את מנהלי הסמינרים הגדולים בציבור החרדי יוצאים למאבק נגד משרד החינוך עקב העובדה שלטענתם זו השנה השלישית שבמשרד מקצצים במכסות עובדי ההוראה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראשי איגוד הסמינרים עם החכ"ים החרדים. ארכיון (באדיבות המצלם)

באיגוד הסמינרים המייצג את מנהלי הסמינרים הגדולים בציבור החרדי יוצאים למאבק עקב העובדה שלטענתם זו השנה השלישית שבמשרד החינוך מקצצים במכסות עובדי ההוראה לגברים ונשים.

באיגוד מבקשים מחברי הכנסת החרדיים לפעול להקפאת החוזר של משרד החינוך בנוגע לשנת הלימודים הבאה ולבטל את הקיצוץ המתוכנן.

במכתב ששיגרו בהנהלת איגוד הסמינרים לחברי הכנסת יעקב ליצמן, משה גפני וסגן שר החינוך מאיר פרוש נכתב כי "האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך החליט לקצץ באופן משמעותי, זו השנה שלישית ברציפות, את המכסות המתוקצבות של עובדי הוראה לשנת הלימודים תשע"ז ולהמשיך לכלול במסגרת המכסות המתוקצבות גם מכסות עבור עובדי הוראה גברים. בעקבות החלטה זו, הקיצוץ הכולל עבור שלוש השנים האחרונות יעמוד על מעל 61% ממספר המכסות המתוקצבות".

לטענת איגוד הסמינרים, "ההחלטה לקצץ את המכסות המתוקצבות של עובדי הוראה אינה מידתית ואינה סבירה; התקבלה מבלי שנשקלו כל השיקולים הרלוונטיים לשם קבלת ההחלטה; מנותקת מצרכי השטח - הציבור החרדי, שבו קצב גידול האוכלוסייה מחייב פתיחה של מאות מוסדות חינוך חדשים מדי שנה; התקבלה ברגע האחרון וללא הלימה להוראות הדין והפסיקה באשר למועד העסקתם של עובדי הוראה לשנת הלימודים העוקבת (חודש מאי)".

המכתב לחברי הכנסת

"נוכח זאת", הם כותבים, "איגוד הסמינרים מבקש ממשרד החינוך להקפיא את הוראות חוזר תשע"ז ולהתחיל בביצוע עבודת עומק באשר למכסות עובדי ההוראה הנדרשות במגזר החרדי, בהתאם לצרכי המגזר בפועל, והכל - תוך קיום שיח פורה ומשתף עם האיגוד".

לטענתם: "עבודת עומק זו תוכל להוות את הבסיס לקביעת מכסות עובדי ההוראה המתוקצבות על ידי משרדכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר