הלילה: 12 פצועים בפיגוע התאבדות בגרמניה

הפעם, בשונה מחלק משורת מסעי הרצח לאחרונה בגרמניה, זהו בוודאות פיגוע - גם הרשויות בגרמניה נאלצו להודות. מחבל, פליט סורי, פוצץ עצמו בכניסה לאירוע מוזיקלי ופצע שנים עשר (עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: מתוך ynet תמונה: שאטרסטוק)

פיגוע התאבדות אירע הלילה (שני) במסעדה בעיר אנסבך שבדרום גרמניה, בו נפצעו 12 בני אדם, מהם שלושה במצב קשה. המחבל, פליט סורי בן 27, פוצץ את עצמו בכניסה לאירוע מוזיקלי שנערך בסמוך למקום האירוע.

שר הפנים של בוואריה יואכים הרמן דיווח, כי לא ברור אם המחבל ניסה לשים קץ לחייו בלבד או גם להרוג אחרים, אך הוסיף כי "לא ניתן לשלול את האפשרות שמדובר במתקפת טרור איסלאמיסטית". עוד ציין כי ידוע לרשויות שהמחבל ניסה בעבר לשים קץ לחייו פעמיים, ואף היה מאושפז במוסד לחולי נפש. מפרטי החקירה עד כה עולה, כי המחבל הגיש בעבר בקשה למקלט בגרמניה, אך היא נדחתה על ידי הרשויות לפני כשנה. עם זאת, הותר לו להישאר בגרמניה בשל המצב בסוריה.

ברשות המחבל היה תיק שתכולתו יכלה לגרום להרבה יותר הרוגים ופצועים. המשטרה המקומית מסרה כי אין אינדיקציה למחבלים נוספים שהיו מעורבים בתקרית. כבר בשלב מוקדם דיווחה התקשורת המקומית שהפיצוץ נגרם ממטען חבלה. האירוע המוזיקלי, שבו נכחו כ-2,500 בני אדם, כמובן בוטל בשל הפיגוע. דובר משרד הפנים הבווארי מסר כי יותר מ-2,000 ממשתתפיו פונו. עוד אמר כי לא בוצעו מעצרים כלשהם בעקבות האירוע.

פיגוע זה, הוא כבר ההתקפה הרביעית בגרמניה תוך פחות משבוע, שבה מעורבים מהגרים או בני מהגרים - עובדה שעשויה להגביר עוד יותר את הביקורת על המדיניות הליברלית של הקנצלרית אנגלה מרקל, שאפשרה לכמיליון פליטים להיכנס אשתקד לגרמניה.

כזכור, ערב קודם פליט סורי רצח אישה ופצע עוד שני בני אדם בהתקפת מצ'טה במחוז רויטלינגן בעיר שטוטגרט שבגרמניה. המניע לתקיפה אינו ידוע בבירור, אך לדברי המשטרה אין אינדיקציה לכך שמדובר בפיגוע טרור איסלאמיסטי. בלילה נפוצו דיווחים שלפיהם ההשתוללות החלה על רקע רומנטי. החשוד בתקיפה נעצר.

ביום שישי האחרון טבח צעיר גרמני בן 18 ממוצא איראני בתשעה בני אדם בסניף מקדונלדס ובמרכז קניות במינכן, באחד ממסעות הירי הקשים שידעה גרמניה בעשורים האחרונים. הוא פצע עוד 35 בני אדם, ומצבם של עשרה מהם עדיין מוגדר קשה. גם פה, מחקירת הרשויות עלה כי הוא לא פעל ממניע איסלאמיסטי, אלא ממניעים אישיים וממשיכה חולנית למסעות רצח.

לפני כשבוע, תקף פליט אפגני בן 18 שקיבל מקלט בגרמניה במכות גרזן ארבעה נוסעי רכבת, גם כן במדינת המחוז בוואריה. הוא פצע אותם קשה, ואחר כך נמלט ונורה למוות על-ידי המשטרה. על אירוע זה, דאעש כן קיבל אחריות - ובסרטון וידאו שפרסם ארגון הג'יהאד נראה הצעיר מביע הזדהות עם רעיונות הג'יהאד שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר