הסתה בקבינט הדיור

לנדבר תקפה את החרדים באשדוד, דרעי זעם: "זו חוצפה"

שרת הקליטה סופה לנדבר הסיתה נגד הציבור החרדי באשדוד, במהלך ישיבת קבינט הדיור ואמרה כי "הם הורסים את הצביון בעיר". בתגובה, ענה לה דרעי בזעם: "זו חוצפה ממדרגה ראשונה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הסתה אנטי חרדית. לנדבר ודרעי (צילומים: מרק ישראל סלם - לע"מ ועמית שאבי)

במהלך ישיבת קבינט הדיור הממשלתית היום (שני) פרץ ויכוח בין יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי לבין שרת הקליטה סופה לנדבר, לאחר שזו תקפה את הגידול במספר המשפחות החרדיות בעיר אשדוד.

לנדבר, תושבת אשדוד בעצמה, "לא אהבה", בלשון המעטה, את גידול המשפחות החרדיות באשדוד, והעירה על כך במהלך ישיבת הקבינט.

"לא יכול להיות שיש כל כך הרבה חרדים באשדוד, העיר הזאת מתחרדת, הם הורסים את הצביון של העיר", אמרה לנדבר במהלך הישיבה.

דרעי הגיב לה בזעם: "זו חוצפה הדברים הללו שאת אומרת. החרדים סובלים מאד ממצוקת דיור קשה מאד. המדינה קלטה למעלה ממיליון עולים מחבר העמים בשנות ה-90, וסיפקה פתרונות דיור לכולם".

בתגובה, אמרה לו לנדבר: "אני מכבדת אותך, אני לא עונה לך. אבל לא יכול להיות דבר כזה. יש שכונות שלמות שנהרסות כתוצאה מהתגברות של התושבים החרדים. צריך להיכנס לשם בכדי להבין על מה מדובר".

דרעי דפק על השולחן ואמר כי "מספיק, לסיים השיח הזה, זו חוצפה ממדרגה ראשונה".

בישיבת קבינט הדיור באולם ישיבות הממשלה, השתתפו השר דרעי, שר השיכון יואב גלנט, שר האוצר משה כחלון, שרת הקליטה סופה לנדבר, שר החקלאות אורי אריאל, השר לענייני ירושלים זאב אלקין ויו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי.

דרעי סיכם עם השרים על "תוכנית שתאפשר הוספת 200 אלף יחידות דיור לציבור החרדי בשני העשורים הקרובים".

השר דרעי מסר כי "לאחר שנה שהממשלה מכהנת ולאחר עיכובים רבים, טוב שקבינט הדיור מתכנס כדי לדון במצוקת הדיור הקשה של החרדים. כל מי שמסייר ביישובים ובשכונות החרדיות לא יכול שלא להזדעזע ממצב הדיור אצל חלק מהחרדים.

"אנשים חיים בכוכים, במחסנים, בדירות מפוצלות ובמצוקה גדולה. שר השיכון גלנט ביקר ברוב המקומות וראה מקרוב את הצפיפות והמצוקה. בשני העשורים הקרובים צפוי הציבור החרדי לגדול לכדי פי שניים מגודלו כיום, עד לכדי כמעט 20 אחוזים מאוכלוסיית ישראל. ההחלטה תאפשר לנו להעניק פיתרון חשוב ונרחב לציבור החרדי, אשר זקוק לפתרונות דיור מהירים וראויים".

לדבריו: "אני לא מאמין שיהיה אפשרי להקים עיר חרדית חדשה ולכן היעד צריך להיות הרחבת יישובים ושכונות חרדיות כמו ביתר עילית, מודיעין עילית, תל ציון ועוד למקסימום האפשרי. זה יהיה הפיתרון הרצוי והמיוחל לציבור החרדי״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר