הבחירות בארה"ב

הוועידה עזרה: טראמפ מוביל על קלינטון, בסקר חדש

מפתיע: מסתבר כי שערוריות הוועידה הרפובליקנית עשו רק טוב למועמד דונלד טראמפ - סקר טרי מוכיח כי הוא סגר את הפער על קלינטון ואף מוביל עליה כעת. הערב: הוועידה הדמוקרטית (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ, מרוצה (צילום: מתוך ynet תמונה: שאטרסטוק)

רשת CNN ומכון הסקרים ORC מפרסם היום (שני) סקר חדש המורה, כי דונלד טראמפ מוביל עם 48 אחוזים על פני הילרי קלינטון, מזכירת המדינה לשעבר, שמקבלת 45 אחוזים. טראמפ רשם עלייה של שישה אחוזים בתמיכה בו, ויש לייחס עלייה זו כנראה לוועידה הרפובליקנית שנערכה בשבוע שעבר בקליבלנד, אוהיו, שבה פרש טראמפ את חזונו.

לדברי הפרשנים, העלייה בתמיכה בטראמפ נובעת מהעלייה בתמיכה בו בקרב המצביעים העצמאיים. 43 אחוזים מהם אמרו שיצביעו למועמד הרפובליקני בעקבות הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד, ו-41 אחוזים אמרו שלא יצביעו לו. את העלייה בתמיכה בטראמפ מייחסים גם לזינוק בתמיכה בו בקרב לבנים לא משכילים. 62 אחוזים מהם תומכים בו לעומת 23 אחוזים בלבד לקלינטון. אמריקנים שמחזיקים לפחות בתואר ראשון נוטים יותר לתמוך בקלינטון מאשר בטראמפ מאז הוועידה הרפובליקנית - 44 אחוזים לעומת 39 אחוזים.

כידוע, היום בערב (שעון ארה"ב) תיפתח הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, ובמהלכה תקבל קלינטון את מינוי המפלגה הרשמי לרוץ לנשיאות. אם בשבוע שעבר נדמה היה שהרפובליקנים סובלים ממשבר ומתקשים לשמור על אחדות, הרי שגם הדמוקרטים מגיעים לוועידה שלהם עם בעיות קשות משלהם: באחד מאלפי המיילים שהודלפו על ידי ויקיליקס בסוף השבוע ביקשו אסטרטגים ב"וועידה הדמוקרטית" להטיל דופי באמונתו הדתית של ברני סנדרס.

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח כי גורם במפלגה הדמוקרטית שלח ב-5 במאי מייל למנהל התקשורת של "הוועידה הדמוקרטית" והציע לטפל בסוגיית אמונתו של סנדרס. "זה אולי לא ישנה דבר, אבל בקנטאקי ובמערב וירג'יניה אנחנו יכולים לדאוג שמישהו ישאל אותו על אמונתו", נכתב במייל. "האם הוא מאמין באלוהים. הוא החליק את זה שיש לו מורשת יהודית. אני חושב שקראתי שהוא אתאיסט. זה יכול לגרום לשינוי בקרב כמה מהאנשים שלי. האנשים הדרומיים הבפטיסטיים שלי יראו הבדל גדול בין יהודי לבין אתאיסט".

חשיפת המיילים של ה-DNC עוררה את זעמם של תומכי סנדרס, שטענו כי הממסד הדמוקרטי סייע לקמפיין של קלינטון בפריימריז הדמוקרטיים. יו"ר הוועידה, דבי ווסרמן-שולץ היהודייה, הודיעה הלילה שהיא מתפטרת מתפקידה בעקבות פרשת המיילים המודלפים.

כזכור, גורם בכיר בקמפיין הבחירות של קלינטון האשים אתמול את ממשלת רוסיה והנשיא ולדימיר פוטין בשימוש באתר ההדלפות ויקיליקס כדי לפרסם 20 אלף המיילים של המפלגה הדמוקרטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר