מחאה נגד האירוע

יניב בן משיח יגרום לחילול שבת בראשון לציון? רב העיר זועם

שבת פיוט וחזנות בכיכובו של יניב בן משיח שמתוכננת בעיר תיערך בהיכל התרבות בעיר צפויה לטענת התושבים לגרום חילול שבת גדול במקום. תושב העיר ל"כיכר השבת": "נקיים עצרת מחאה" (תרבות)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
יניב בן משיח (צילום: אליהו אמסלם)

תושביה החרדים של ראשון לציון זועמים על חילול השבת שמתעתד להיות בהיכל התרבות ברחוב ז'בוטינסקי 16 בעיר שפורץ את חומות השבת ופותח את שעריו מדי שבת לציבור הרחב כשהפעם מדובר באירוע כביכול "דתי" תחת הכותרת 'שבת חזנות ופיוט'.

מדובר בשבת ואתחנן, ט"ו באב, אז מתוכננת להיערך שבת חזנות שמופקת על ידי חברת המועצה מטעם הבית היהודי, מיכל קלדרון. באירוע יופיעו גם זמרים וחזנים חרדים, כיניב בן משיח והחזן שלמה גליק, שחלקם בספק אם יגיעו לאור העובדה שהמקום עובד תוך כדי חילול שבת.

אייל בן זיקרי תושב ראשון לציון שמארגן את המחאה אומר ל"כיכר השבת" שהעירייה הגדילה לעשות כשכתבה במודעות "ללא חילול שבת". "זה חוכא ואיטלולא משום שגם בעבר שנערכו בהיכל התרבות כנסי חזנות כאלו והבטיחו שזה ללא חילול שבת, אך זה לא התקיים והיה חילול שבת נורא", אומר בן זיקרי ומוסיף עובדה עצובה נוספת, "הבטיחו בעבר שיהיו אך ורק עובדים גויים זאת למרות שנפסק בשו"ע (סימן רעו' סעיף א') שזה גם אסור וגם התברר לנו ביום ראשון שהיו 13 עובדים יהודים במקום".

"אני מציע למארגנים - אם הם כל כך רוצים לעשות שבת חזנות שיעשו בתוך בית כנסת. למה צריך לגרום לאנשים ולעובדים לבוא מכל העיר תוך כדי חילול שבת נורא להיכל תרבות ובפרט חילול השבת של העובדים במקום?", שואל בן זיקרי.

לטענתו, ידוע לו מאחת העובדות במקום שלא מוכנה להיחשף מחשש שתפוטר, שלא ניתן להפעיל את המקום ללא חילול שבת - החל מהגעת העובדים ברכבים, החתמת כרטיסי הנוכחות ועד לנטרול האזעקות, הדלקת החשמל, תאורה, מזגנים ופתיחת דלתות חשמליות.

"במידה ולא יעבירו את האירוע אנחנו מתכוננים לעצרת מחאה גדולה בעיר. מה יהיה על כבודה של השבת? אנו קוראים לכל מי שקדושת השבת חשובה לו, לא להשתתף ולדרוך במקום שרומס את קדושת השבת", אומר בן זיקרי נרגשות.

הרב יהודה דוד וולפא, רב העיר ראשון לציון אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני ביקשתי מהעירייה כבר כמה פעמים לסגור את היכל התרבות בשבת, שלא יהיה שם כלום, בין טוב ובין רע".

מיכל קלדרון חברת המועצה מהבית היהודי שמארגנת את שבת הפיוט מסרה בתגובה ל"כיכר השבת": "שבת חזנות הינה יוזמה עירונית שנערכת כבר כ-10 שנים ,לשבת זו באים כ-1000 איש. המטרה של שבת זו -קרוב לבבות לכל סוגי הקהלים החיים בעיר.

"אנחנו מתחייבים ועומדים על זה שאין חילול שבת. אנחנו דואגים לגוי של שבת. שנמצא כל הזמן, אנחנו סוגרים את כל האלמנטים שמהווים בעיה. הקידוש שנערך מוזמן מירושלים בהכשר הבד"צ. החזנים, פייטנים והמקהלה מתארחים אצל אנשים טובים מהעיר. השבת מתקיימת אי"ה בשבת ואתחנן ללא חילול שבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר