בקרוב נוכל לדעת לפני הקניה, אם החנות נגועה בליקויים

האם נוכל לעיין בממצאי הבדיקות והליקויים התברואתיים שמצא משרד הבריאות בחומוסייה או במעדניה הסמוכה, לפני שנקפוץ אליה למסע רכישה נוסף? במשרד טוענים: זה יקרה בקרוב (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אבי חי, ynet)

"ממצאים" מגוונים אותרו בעבר בביקורות שקיים משרד הבריאות במנות המוגשות במסעדות ובאיטליזים בסופרמרקטים: בשר מקולקל, חולדות במטבח וחיידקים. דו"חות הביקורת הללו לא היו עד כה נגישים לציבור, אך בקרוב המצב ישתנה, כשיתפרסם דירוג רשמי בענין מטעם הרשויות.

כידוע, מדי כמה ימים מתפרסמת הודעה לעיתונות על סגירה זמנית של חנות מזון או מסעדה בגין ליקויים תברואתיים שנמצאו בה בבדיקות שגרתיות. כיום, שהדו"חות הללו אינם נגישים לציבור הרחב, בית העסק הלקוי נפתח מחדש כעבור כמה ימים, ואף לא אחד זוכר את הליקויים שהתגלו בו והקניה בו חוזרת לשגרה.

בתשובה לעתירת התנועה לחופש המידע שהוגשה נגד משרד הבריאות בעניין כבר ב-2008, הוסבר כי הדו"חות נכתבים על נייר ונשמרים בקלסרים, ולכן קשה מאוד להפיק מהם דו"ח ממוחשב ונגיש לציבור...

אלא שכעת הבינו במשרד שזהו טיעון בעייתי בלשון המעטה, ובימים אלה - כך דווח בגל"צ - עובדים אנשיו על פרסום כל דו"חות הביקורת לציבור, באמצעות מערכת ממוחשבת. כך, בכל פעם שנרצה להחליט אם לבקר במסעדה, נוכל לבדוק את הדו"ח האחרון אודותיה.

במשרד אומרים לנו כי המערכת הממוחשבת שתכלול את דו"חות הביקורות תהיה נגישה לציבור בתוך כשנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר