הומור רוסי מוזר

שר הביטחון "התבדח": הטעות האסטרטגית - שהגענו לכאן עם משה רבנו

איווט ליברמן שמח להגיע היום לבקו"ם, להזדמנות צילום טובה עם החיילים המתגייסים, ומצא לו איך להתבדח. לא ברור אם התייחסותו למשה רבינו היתה פליטת פה חריגה או הומור רוסי מוזר (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ליברמן בבקו"ם (צילום: מוטי קמחי - ynet, תמונה ראשית: Miriam Alster/FLASH90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר הבוקר (שני) בבקו"ם, כדי להתרשם מקרוב מגיוס המחזור הקרבי של קיץ 2016 לחטיבות החי"ר גולני וגבעתי. בביקורו אמר ליברמן, כי בין חמאס לדאעש ולאל-קאעידה אין הבדל של ממש, ו"הטעות הבסיסית האסטרטגית הייתה כשהגענו לכאן עם משה רבנו, שהביא אותנו למזרח התיכון. זה ניתן לנו וצריך להתמודד עם זה. יש לנו שכונה פרובלמטית ואנחנו עושים את המקסימום. אי אפשר לברוח לאשליות, צריך לנצח. כשאתה חזק אפשר להגיע להסדר. מי שחלש ומוותר - לא יגיע להסדר".

לגבי התהליך המדיני אמר השר: "טרור שונה מהכול כי הוא לא רציונלי. כשמסתכלים על המטורפים מאל-קאעידה ודאעש - הם חיים כדי למות, אין מה להציע להם, הם לא רוצים תמורה אלא למות כשהידים. אין יכולת לרצות אותם בהליך מדיני, והחמאס לא שונה מדאעש ואל-קאעידה. בעזה הוציאו אנשים להורג סתם כדי להפעיל לחץ על אחרים".

ליברמן גם התייחס למשפטו של החייל היורה אלאור אזריה שנמשך היום, ואמר: "מי שקובע נהלים הוא הרמטכ"ל. הוא מאוד מודע לכל המצב הביטחוני המורכב שמלווה אותנו כבר כמעט שנה. הפקודות הן דבר חי שמתעדכן בהתאם למציאות, ואני בטוח שכל אחד שמתגייס ליחידה קרבית, מבין שזה אתגר וגם אחריות. אני קורא למי שלא בטוח - לשאול את המפקדים. עם זאת, אסור לדרג מדיני ולשר בישראל לקבוע את גורלו של החייל, בטח אם אתה שר הביטחון, לפני שההליך המשפטי הסתיים. קודם כל אדם זכאי כל עוד לא הורשע. לקבוע מראש שחייל סרח ופגע בנורמות מוסריות של צה"ל, לפני שהבירור התחיל - לדעתי זאת שגיאה חמורה. אני חושב ככה גם היום כמו שחשבתי אז".

"אנחנו רוצים לשמור על הצבא הכי קרבי והכי טוב מבחינת ביצוע", הדגיש איווט, "אבל גם לשמור עליו מאוד ערכי. אלו הדברים שמנחים את צה"ל. נוהלי הפתיחה באש נועדו גם כדי לשמור על ערכיות הצבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר