גוגל הולכת לחסוך לכם הרבה מקום בסמארטפון

ענקית הטכנולוגיה, משיקה אלוגריתם חדש שמאפשר כיווץ משמעותי לקבצי ההתקנה של התוכנות והשחקים בחנות הגוגל פלאיי מה שיאפשר חיסכון במקום וקבצים גדולים יותר בעת הצורך (דיגיטל)

בני סלומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גוגל רוצה לחסוך לכם מקום בסמארטפון על ידי אלוגריתם חדש שמקטין את המשקל של העדכונים של האפליקציות בגוגל פליי.

עד היום, כאשר הורדתם עדכון לאפליקציה קיימת בעצם הורד קובץ חדש ומעודכן שהחליף את הקיים. מה שהאלגוריתם החדש עושה הוא השוואה בין הקבצים של הקובץ הישן לבין אלה של ה-החדש, ובמקום להוריד את כולם באופן קולקטיבי מעתה ירדו אל המכשיר רק הקבצים המעודכנים. הקבצים החדשים ישתלבו בתוך הקובץ הקיים, דבר שיחסוך זמן על הורדת קבצים שאינם נחוצים ובנוסף, יחסוך מקום על שטח האחסון של המכשיר שלכם.

האלגוריתם החדש נקרא bsdiff, ולפי גוגל הוא עתיד להקטין את גודל העדכונים בלפחות 50 אחוזים, כאשר ממוצע הכיווץ עומד על 65 אחוזים. בנוסף, האלגוריתם יכווץ התקנות של אפליקציות חדשות לחלוטין ב-12 אחוז. גוגל פליי תראה מעתה לפני כל הורדה את הגודל המדויק של העדכון או האפליקציה כדי שתוכלו להיערך בהתאם על ידי פינוי מקום על המכשיר, בעיקר אם אתם מתכוונים להוריד אפליקציה כבדת משקל כמו משחקים

השיטה החדשה תאפשר העלאת משחקים כבדים הרבה יותר לחנות של גוגל כשענקית הטכנולוגיה מעודדת את המפתחים לנסות את האלוגריתם החדש ולהעלות קבצים כבדים עד שני ג'יגה.

כל הכיווצים הללו יכולים להיות משמעותיים מאוד עבור משתמשים כבדים שמורידים עשרות אפליקציות למכשיר שלהם או עבור בעלי מכשירים עם שטח אחסון מצומצם יחסית, מאחר וכל עדכון כזה יכול להגיע אפילו לכמה מאות מגה בייט שעד עתה היו מצטרפים ו"חונקים את המכשיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר