סיעת ישראל ביתנו תיעדר מההצבעה על ביטול חוק הליבה

בישראל ביתנו הודיעו כי הם מתנגדים לביטול החיוב ללימודי ליבה לחרדים ולטענתם יש לדון בנושא בוועדה לנושאי דת ומדינה זאת למרות שהנושא קשור לחרדים בלבד (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מרים אלסטר, פלאש90)

חברי הכנסת ממפלגת ישראל ביתנו, מתכוונים להיעדר היום (ב') מההצבעה בכנסת על אישור חוק ביטול לימודי הליבה בקריאה ראשונה. זאת, במחאה על כך שהנושא לא נדון בוועדה המיוחדת שאמורה לקום בקואליציה בנושאי דת ומדינה. לטענת חברי ישראל ביתנו זהו נושא דת ומדינה למרות שמדובר בנושא שאינו קשור כלל לציבור הכללי ונוגע אך ורק לחרדים.

בקואליציה הסבירו כי גם אם חמשת חברי ישראל ביתנו ייעדרו מהישיבה יש עדיין רוב לאישור החוק הערב בקריאה ראשונה וכי המגעים מול ישראל ביתנו יימשכו לקראת ההצבעה בשבוע הבא בקריאה שנייה ושלישית.

כזכור, אתמול אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק הממשלתית שהגיש משרד החינוך לביטול חובת לימודי הליבה בבתי הספר החרדיים. זאת, לאחר שהממשלה אישרה עוד קודם לכן את הצעת החוק. אישור החוק נעשה בלחץ המפלגות החרדיות ובעקבות הסיכום שנקבע בהסכם הקואליציוני שנחתם מולן לפני שנה וחצי.

ביטול חוק הליבה אותו יזמה מפלגת יש עתיד בימי השר שי פירון עורר מחדש את קמפיין ההסתה של המפלגה נגד הציבור החרדי.

מפלגת יש עתיד הצהירה כי "ממשלת ישראל מובילה מחטף כדי לבטל את לימודי המתמטיקה והאנגלית לילדי ישראל. הממשלה ממשיכה לקחת את ישראל אחורה. כל מה שמעניין אותה זה הפוליטיקה בשביל להישאר בכיסא. הכול מותר. היא מפקירה את הילדים של כולנו. את הילדים שנגזלים מהם הכלים הבסיסים להשכלה, פרנסה ועצמאות. ואת הילדים שיצטרכו לשאת על כתפיהם כל חייהם, את הנזק שמעוללת הממשלה הזו. המאבק הזה הוא לא בין חרדים לחילונים, המאבק הזה הוא בין פוליטיקה מושחתת לבין אנשים שאכפת להם. אם למישהו בממשלה הזאת עוד אכפת מעתיד ילדינו הוא יתנגד היום בתוקף למהלך השערורייתי הזה".

המפלגה אף הפיצה סרטון הסתה בו מוצגים החרדים כרוכבים על כתפי החילונים בשל זה שהם אינם לומדים לימודי ליבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר