צפו בתיעוד

כך היינו צריכים להיראות כדי להיות מוגנים מתאונות דרכים

פסלת אוסטרלית בנתה דמות אדם כפי שהייתה צריכה להיראות לו גופנו היה מוגן מפני תאונות דרכים. הפסלת הסתמכה על מומחים כחלק מקמפיין להגברת המודעות לתאונות (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך: יוטיוב)

"גרהם" האוסטרלי נראה כספק קוף ספק אדם, בעל חזה ענק, ראש עצום ללא צוואר וגוף עבה. אבל למראה המוזר שלו יש יתרון ענק - הוא יוכל לשרוד תאונת דרכים קטלנית. גרהם נוצר על ידי הפסלת פטרישיה פיצ'יני והוא חלק מקמפיין בטיחות דרכים חדש באוסטרליה שמדגיש עד כמה גופנו אינו יעיל בהגנה מתאונות דרכים.

פיצ'יני יצרה אותו בעזרת מידע שאספה ממנתח טראומה ומהנדס כבישים וטעונת שזהו הגוף שיעמוד בתאונה במהירות גבוהה. החזה הענק של גרהם אמור לדמות כיסי אוויר שיגנו על הצלעות שלו, דבר המדגיש עד כמה החזה שלנו כבני אדם אינו יכול להגן עלינו בסיטואציה דומה.

המחסור בצוואר של גרהם מגן מפני האפשרות לעצמות שבורות וראש הנזרק אחורנית והפרצוף השטוח יגן על האף והאוזניים. כמו כן לדמות המפלצתית יש עור עבה משלנו כדי לגונן עליו ולמנוע שפשופים וחתכים.

הפסלת מסבירה כי המאפיינים הביזארים של גרהם לא יגנו עליו רק בתאונה ברכב, אלא גם אם יפגע כהולך רגל. יש לו רגליים חזקות שיעזרו לו לקפוץ במהירות אם רכב יגיע במהירות.

הפסל המיוחד מוצג כחלק מקמפיין בטיחות דרכים שהושק בשבוע שעבר. המבקרים בתערוכה יכולים להביט במשקפיים אינטרקטיביים גם באיברים הפנימיים של גרהם וכך להבין טוב יותר איך המראה שלו מסייע לו להישאר בחיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר