שנה וחצי אחרי

"בואו בהמוניכם": נתניהו מתנצל בפני הערבים

כמעט שנה וחצי אחרי הבחירות לכנסת, נתניהו מתנצל על האמירה לפיה "הערבים נוהרים בכמויות אדירות לקלפיות", ופונה במסר ישיר למגזר הערבי: "למדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם". צפו בווידאו (חדשות)

(צילום: עומר מירון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (שני) סרטון ובו הוא מתנצל על אמירתו ביום הבחירות לכנסת ב-2015, לפיה "הערבים נוהרים בהמוניהם לקלפיות", ומבקש מהם: "עיבדו בהמוניכם, למדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם".

"לפני שנבחרתי" אומר נתניהו בסרטון, "אמרתי שהמצביעים הערבים באים לקלפיות בהמוניהם. אף על פי שהתכוונתי למפלגה פוליטית ספציפית, אנשים רבים נפגעו, וניתן להבין זאת. אני התנצלתי על האופן שבו הובנו דבריי. אלא שהיום אני מבקש ללכת צעד אחד קדימה. היום, אני מבקש מכם אזרחי ישראל לקחת חלק בחברה הישראלית – בהמוניכם. עיבדו בהמוניכם, למדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם. ישראל חזקה בזכות – ולא למרות – הגיוון והפלורליזם שמאפיינים אותה".

"למעלה מ-20% מאזרחינו הם ערבים. אתם הגעתם להישגים מדהימים - שופטים בבית המשפט העליון, חברי כנסת, סופרים בעלי שם, רופאים, רוקחים, יזמים, בעלי חברות בתעשיות ההי-טק, מדענים. אני גאה בתפקיד שאתם ממלאים בהצלחתה של ישראל. אני רוצה שתמלאו תפקיד גדול אף יותר".

"עכשיו, לכבד מיעוטים הוא לא רק הדבר הנכון לעשות, הוא גם חיוני לקדמה שלנו להתפתחות שלנו. אבל אין די בדיבורים על שוויון הזדמנות ועל השקעות. מה שקובע הוא המעשים. ואני גאה על כך שהממשלה בראשותי קיבלה לאחרונה החלטה להשקיע משאבים גדולים מאוד בקהילות הערביות. היישובים הערביים זוכים לתמיכה חסרת תקדים בתשתיות ציבוריות, בתחבורה, בתעסוקה, ברווחה, בעוד הרבה תחומים. והסיבה לכך היא פשוטה. העתיד שלכם הוא העתיד שלנו".

"נוהרים בכמויות אדירות לקלפיות" (הסרטון של נתניהו ביום הבחירות)

"נכון, עדיין נותרו פערים מאוד משמעותיים. אני לא אשכח לעולם את השיחה שקיימתי באחת מוועדות הכנסת עם אישה מוסלמית צעירה שבעלה ובניה נרצחו, נורו למוות, באחת הערים הערביות. היא רעדה, היא התחננה בפניי, אמרה לי: "ראש הממשלה, תגביר את החוק והסדר בישוב בו אני חיה". זה בדיוק מה שאנחנו עושים".

"אתמול אישרה הממשלה חקיקה לחיזוק משמעותי של החוק והסדר ביישובים הערביים. הם משוועים לשחרור מעול הפשע, מעול האלימות. החזון שלי הוא שילדים וילדות ערבים יגדלו בבטחה בידיעה שאין דבר שהם לא יוכלו להשיג במדינת ישראל, כאזרחים שווי זכויות ובעלי ערך בדמוקרטיה שלנו, בכלכלה שלנו, בחברה שלנו".

"היום אני מבקש מכולכם להצטרף אליי במאמץ הזה. לכל אחד ואחת מאתנו יש תפקיד. על היהודים והערבים להושיט יד זה לזה, להכיר את המשפחות, להקשיב זה לזה. על היהודים והערבים להפגין זה כלפי זה את אותו יחס של כבוד והגינות שהייתם רוצים שאחרים יפגינו כלפי המשפחות שלכם. הארץ שלנו קטנה מדי וגם יקרה מדי כדי להכיל כל כך הרבה מחלוקות ושטנה" הוסיף נתניהו, "הבה נפעל יחד, ערבים ויהודים כאחד, כדי להתקדם קדימה בחתירה הנאצלת לעבר שוויון וכבוד לכולם. אני מאמין בזה, אני בטוח שגם אתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר