אושר בקריאה ראשונה

המוסדות החרדים לא יחוייבו ללמד אנגלית, מתמטיקה ומדעים

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התיקון לחוק הליב"ה, המבטל את החיוב בלימודי הליב"ה בחינוך החרדי. למרות איומי הנציגים החרדים, חברי 'ישראל ביתנו' נמנעו בהצבעה על החוק (חרדים, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את התיקון לחוק הליב"ה המבטל את החובה ללמד בין 10 ל-11 שעות בשבוע מתמטיקה, מדעים ואנגלית במוסדות החינוך החרדים. עם זאת, התיקון יאפשר לשר החינוך שיקול דעת באשר להחלטה על תנאי התקצוב של מוסדות הפטור.

37 חברי כנסת הצביעו בעד התיקון ואילו 33 התנגדו לו. סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש שהציג את החוק אמר כי זו "שאלה של 65 שנים שקולות ואחראיות מול 18 חודש של כפיה בסגנון 'יש עתיד'. תמיד ויתרנו על תנאים ותקציבים וקיבלנו הבטחה לסטטוס קוו ממייסדי המדינה".

פרוש ניצל את ההזדמנות לתקוף את הקמפיין של יש עתיד נגד ביטול חוק הליבה שכלל נתונים שגויים, ואמר כי "בוידאו השקרי של 'יש עתיד' מדובר על מיליון ילדים חרדים (שלא ילמדו לימודי ליבה. ק.ר.). במחוז החרדי יש 420 אלף תלמידים שמתוכם רק 50 אלף במוסדות הפטור. חבורת שקרנים". לפיד מצדו, יצויין, הודה בטעות.

"מכל הח"כים של 'יש עתיד' אין אף אחד שחבר בועדת החינוך. איפה שאין כותרות הם לא נמצאים. מחפשים רק הסתה נגד החרדים" טען סגן שר החינוך. כאמור, ההצעה אושרה בתמיכת 37 חברי כנסת. במהלך הדיון, הוצא ח"כ יעקב אשר מהמליאה.

מוקדם יותר, איימו פוליטיקאים חרדים להחרים הצבעות בכנסת במידה ו"ישראל ביתנו" תחליט להימנע בהצבעה על חוק הליב"ה. "היום זה ליב"ה, מחר זה חוק אחר" אמר בכיר חרדי. למרות האיומים, בחרו חברי 'ישראל ביתנו' להימנע בהצבעה, כעת נותר לראות כיצד יגיבו במפלגות החרדיות.

סגן שר החינוך, מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר בדיון כי "בן גוריון התחייב בפני כל יהודי כי יתחנך לפי אורח חייו, הוא הבין שאינו יכול לכפות על אף יהודי לחיות לא לפי המסורת. 65 שנה נהגה איתם כך הכנסת עד שהגיעה הצעת החוק של יש עתיד".

ח"כ משה גפני, (יהדות התורה) אמר כי "מעולם לא שמעתי מישהו ממי שחוקק את חוק הכפייה הזה אומר שיש ילדים שהם נכים והם לומדים במוסד פטור ויש לשלוח להם סייעת. אף פעם לא שמעתי מישהו מהמפלגות הליברליות האלה דואגים לילדים האלה שמתוקצבים רק 32 אחוז, ועכשיו פתאום דואגים לילדים האלה. תדאגו לילדים שלכם שילמדו ליבה - דף גמרא, תנ"ך, משנה".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "65 שנה הציבור החרדי הוא קורבן לעסקה אפלה, לא רציתם שהאנשים יפקחו עיניים. הציבור החרדי ואליו צריכים לדבר, אתם צריכים לקום ולקבוע את גורלכם, כי מי שמוביל אתכם רוצה להחזיק אתכם כמו לפני 65 שנה".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) תקף בדיון ואמר: "מה הרע בלימודי אנגלית, מתמטיקה ומדעים? מה רע ב-10 שעות שבועיות? אתם דנים 40 אלף תלמידים לחשכה, לעוני ולא נותנים להם כלים להתמודד עם הגזרות שבפתח. ההיסטוריה תשפוט אתכם על מה שאתם עושים. השר בנט שניהל קמפיין 5 יחידות מתמטיקה, דן עשרות אלפי תלמידים מהמגזר החרדי לעוני ובורות".

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) פנה לגפני ואמר: "יותר ויותר מהציבור החרדי שואפים להשיג השכלה, מנסים לעשות השלמות על מה שמנעו מהם. הם מבינים שזו הדרך להתקדם בחיים ולצאת מקו העוני. אני קורא לגפני, בוא תוביל אתה מהלך שבתי ספר שיכניסו ליבה יקבלו על כך קרדיט תקציבי, למה לתת עונש? אולי לתת פרס?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר