"זו לא קיצוניות"

תיעוד: כנס היסוד לחיידר של 'הפלג הירושלמי'

רבני 'הפלג הירושלמי' בראשות הגר"ש אוירבך ובהשתתפות רבים התכנסו בירושלים לכנס היסוד לחיידר 'תפארת יעקב' תוך התנתקות מתקציבי המדינה והכריזו כי זו איננה קיצוניות • וידאו ותמונות (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

לאחר השלמת הרישום למוסדות החדשים של "הפלד הירושלמי", שיוקמו "על טהרת הקודש" תוך התנתקות מתקציבי המדינה, בהוראת הגאון רבי שמואל אוירבך, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", התקיים אמש (שני) כינוס רב משתתפים לייסוד המוסדות של באולמי תמיר בירושלים.

מרכז האירוע הוקדש לטובת יסוד תלמוד התורה "תפארת יעקב" שיפתח בירושלים בשנת הלימודים הבאה עבור תלמידים למשפחות המשתייכות לפלג הירושלמי.

הרב אליהו טומבק, מנהל תלמוד התורה "תפארת יעקב" בבני ברק שינהל גם את החיידר החדש בירושלים, פתח את הכינוס בסקירה על התערבות משרד החינוך והמחוז החרדי בתכני הלימוד, ועל הצורך בעצמאות חינוכית למען חינוך הילדים.

אחריו דיבר גאב"ד מסורת הגאון רבי צבי פרידמן שאמר בין השאר כי על חינוך הדורות הבאים באופן מעוות ושלא על פי מה שמקובלנו מרבותינו נאמר "למען לא ניגע לריק ולא נלד לבהלה".

הגאון רבי יונה זלושינסקי, מרבני ישיבת פוניבז', הסביר בדבריו כי הבעיות העומדות היום לרגלי הורים בענין החינוך, אלו נסיונות של עיקבתא דמשיחא. עוד אמר הרב זלושינסקי כי הקמת מוסדות חינוך שיתנתקו ממשרד החינוך זו איננה קיצוניות אלא המשך ישיר של מסורת החינוך של רבותינו.

הגר"ש אוירבך שחתם את הכינוס ונשא את הנאום המרכזי, עמד בדבריו על תכלית החיים שאין בהם מקום לקידום חכמות זרות, עוד אמר הרב אוירבך כי הצורך בהקמת מוסדות שגורמים חיצוניים לא ישפיעו בחינוך הילדים - איננה הידור או פרומקייט אלא צורך אמיתי בשימור החינוך הטהור, וכי אנחנו לא צריכים להסביר כל כך מדוע רק מי ששינה ומשנה את דרך החינוך צריך להסביר את מעשיו - שמשבשים את מסורת היהדות.

מי שבלט בהשתתפותו בכינוס היה הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, מראשי ישיבת "קול תורה", זאת לאחר הפרסומים השגויים כאילו הודיע על "פרישה" מהפלג הירושלמי.

בכינוס השתתפו: הגר"ש אוירבך, הגר"צ פרידמן גאב"ד מסורת, הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז', הגר"י זלושינסקי מרבני ישיבת פוניבז', הגרב"ש דויטש ראש ישיבת 'קול תורה', הגר"צ שינקר ראש ישיבת 'בית דוד', הגר"י אלזס ר"י דעת אליהו, הגר"י וידר רב שכונת קרית יובל, הגר"י דזמיטרובסקי ועוד רבנים ואישי ציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר