שקוף שזה מושחת

העז לפרסם את משכורותיהם של עיתונאי הרשות ונעצר

עיתונאי פלסטיני העז לפרסם את רשימת משכורות העתק של אנשי רשות הידיעות הפלסטינית "וופא" ונעצר למרות שהפלסטינים עצמם חשפו את המספרים בדו"ח של משרד האוצר הפלסטיני (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אבו מאזן וחברים ישראלים בלשכתו המפוארת ברמאללה (הדס פרוש, פלאש90)

שקיפות זה מסוכן כשאתה פלסטיני. מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו עיתונאי פלסטיני, לאחר שהעז לפרסם בדף הפייסבוק שלו את המשכורות שמשלמת סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" לאנשיה, בהתבסס על נתוני משרד האוצר הפלסטיני, כלומר נתונים שהיו חשופים כבר לציבור.

האיש, מוחמד עבדאללה ח'ביסה, צירף לפוסט שפרסם צילום מסך מדו"ח של משרד האוצר ברמאללה, המפרט את הוצאות סוכנות "וופא" בחציון הראשון של שנת 2016 – 60 מיליון שקלים, מתוכם 35 מיליון שקלים בעבור משכורות.

לפי מקורות פלסטינים, אנשי מנגנון הביטחון המסכל של הרשות באו לביתו של האיש - המשמש עיתונאי כלכלי בעיתונות המקומית ובסוכנות ידיעות טורקית - ועצרו אותו לחקירה.

ברשות הפלסטינית רגישים מאד לביקורת על הוצאות העתק של אנשיה והמשכורות הדמיונות שהם מרוויחים לעומת רוב הפלסטינים שנמקים בעוני רב. על פי נתונים שחשף העיתון "ארסאלה" הקשור לחמאס, במהלך שנת 2015 הוציאה לשכתו של אבו מאזן 165 מיליון דולרים, כאשר מתוכם 95 מיליון דולרים על משכורות לנושאי תפקידים בלשכה. ההוצאות השוטפות של הלשכה נאמדות ב-30 מיליון דולרים, כאשר 18 מיליון דולרים נוספים מוגדרים כ"הוצאות פיתוח".

לשם ההשוואה משכורת ממוצעת של פקיד ציבור פלסטיני עומדת על כאלף דולר בחודש, כשמעט הפקידים יחסית בלשכתו של אבו מאזן גורפים לכיסם מיליונים רבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר