צרפת: מחבלים צעקו 'דאעש' ושיספו את גרונו של כומר בן 84

עוד לא חלפו שבועיים מהטבח בניס ושוב: פיגוע בצפון צרפת. שני מחבלי דאעש החזיקו בני ערובה ורצחו את הכומר. לאחר שנזירה הצליחה להימלט ולהזעיק עזרה, פרצו הכוחות ונטרלו אותם (עולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אירופה תחת מתקפה. זירת הפיגוע (צילום: מתוך ה-Sunday World)

שני מחבלים חמושים בסכינים לקחו חמישה בני ערובה בכנסייה בעיירה באזור נורמנדי בצפון צרפת, ורצחו כומר ישיש בן 84, לפני שחוסלו. נזירה נפצעה אנוש באירוע. משרד הפנים מסר כי התובע מהמטה ללוחמה בטרור פתח בחקירה. המשטרה מדווחת, כי החמושים צעקו "דאעש" לפני שערפו את ראשו של הכומר.

מהדיווחים עד כה עולה, כי החמושים נכנסו לכנסייה בעיירה סנט אטיין דו-רוברי מהדלת האחורית והחזיקו חמישה בני ערובה במקום: כומר, שתי נזירות ושני מתפללים. נזירה שהוחזקה כבת ערובה נוספת הצליחה לברוח מהכנסייה והזעיקה את המשטרה.

לאחר שכוחות גדולים של משטרה הגיעו לאזור, ירו השוטרים למוות בשני השובים. נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושר הפנים ברנרד קזנוב נמצאים בדרכם לכנסייה. ראש הממשלה מנואל ואלס אמר כי הוא "מזועזע מהמתקפה הברברית בכנסייה", וכל הגורמים הרשמיים מאשרים: זהו עוד פיגוע מבית היוצר הרצחני של ארגון דאעש - שאכרגיל מיהר זמן לא רב לאחר הפיגוע, ליטול עליו אחריות. דיווח המתפרסם בצרפת טוען, כי אחד המחבלים אף ניסה לחבור ללוחמי דאעש בסוריה לפני כשנה.

כזכור, צרפת, שנמצאת בכוננות גבוהה מאז מתקפת הטרור בפריז בנובמבר, מתאוששת מפיגוע הדריסה בחגיגות יום הבסטיליה בעיר ניס לפני כשבועיים, שבו נרצחו 84 בני אדם, פיגוע שדאעש לקח עליו אחריות. שלשום נפצעו 15 בני אדם בפיגוע התאבדות בעיירה אנסבאך בגרמניה - המתקפה הרביעית בתוך שבוע במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר